Gå til innhold

Noen som har opplevd dette, men alt har vært bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker meg inn hit fra 1.tri for å høre om dere kanskje kan roe meg litt.

Var til UL i det jeg mener var uke 11 (fosteret sin uke 9). Legen mente at jeg ikke var kommet mer enn 5 - 6 uker på vei. Problemet er at jeg tok en positiv CB test for 5 1/2 uke siden, så fosteret må da være i sin 8. uke (i hvert fall). Om ikke noe er galt da... (første dag av siste mens var 15. august)

Legen sa også at "det så ut som at det var liv" men kunne ikke fortelle meg noe mer siden det var så lite. Hørte heller ingen hjertelyd, så nå er jeg redd for at det er noe som er galt.

Noen som har opplevd å få feil alder i uke 8, at det har vært lite og ingen hjertelyd og alt har vært ok?

Fortell meg gjerne om ting ikke har endt bra også. Da kan jeg tenke realistisk på dette. Har nå bestilt meg time på sykehuset for å bli forklart litt bedre hva man ser på tidlig UL.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, desverre har jeg opplevd motsatt.... Legen mente jeg var 5-6 uker på vei, for han fant ikke hjerteslag, og fosteret var så lite. Først i det som skulle vært uke 14 ble det oppdaget (kroppen satte ikke i gang utstøtingen) Tok de en graviditetstest? Når jeg senere ble gravid igjen fikk jeg beskjed om at hvis det hadde gått galt ville jeg få negativ test. Jeg har også hørt om de som har fått negative tester av de som er kjøpt på apotek, men fått positiv hos de legene bruker. Så det kan sikkert være lurt å ta testen hos lege. Hvis testen er negativ, så er det nok desverre en mulighet for at det kan ha gått galt....

Jeg skal krysse fingre og tær for deg!!!! Håper virkelig at legen din har rett..... Selv om dette sikkert ikke var så oppløftende, så tenkte jeg likevel at jeg skulle skrive til deg. Kanskje du skriver tilbake og forteller hvordan det går senere?

Lykke til, og stooooor klem fra meg!

Skrevet

Han ville ikke ta noen tester av meg selv om jeg ba om en test av hcg i blodet. og urinprøven ble "stripset"? og den var fin.

Vet du hva de gjør når de "stripser" urinprøven?

Skrevet

Hadde du forresten graviditetssymptomer som ømme pupper, kvalme og trøtthet i ukene før de fant ut at det hadde gått galt?

Jeg har ømme pupper, er kvalm og brekker meg når jeg skal pusse tennene, men føler meg mer opplagt.

Fikk også litt vondt (ulming) i magen etter at jeg hadde vært hos legen, men dette kan jo være fordi jeg er kjempebekymret for om noe er galt.

Håper jeg snart får time på sykehuset, for klarer ikke å fokusere på jobben min og gråter hver kveld etter at jeg har lagt meg.

Utrolig utmattende!

Takk for svaret forresten!

og klemmen var god :)

Skrevet

Da sjekker de etter HCG i urinen. Hvis denne var positiv vil det si at du er (eller har vært) gravid en gang. Jeg synes kanskje også at han skulle sjekka blodet ditt for HCG, og så tatt en ny blodprøve etter f eks to dager, for å se om nivået var stigende eller synkende..

Krysse fingre for deg!!!!!

Skrevet

Han nektet han, så denne legen har jeg byttet ut!

Skrevet

Jeg var ikke øm i puppene, men følte meg uvel og trett. Dette kan ha hatt med å gjøre at kroppen ikke gjorde noe med det, sa legen til meg. At jeg på en måte ble syk fordi kroppen ikke klarte å sette i gang utstøtingen.....

Hvis du har det så fælt, så synes jeg du skal ringe på sykehuset og fortelle dem nettopp at du gråter hver kveld. Jeg var selvsagt svært bekymret når jeg ble gravid igjen, og fikk 2 ul første trimester. Du kan be om å få en ny ul feks om en uke eller to? Da mener jeg du skal være kommet så langt at de kan se hjertet slå. Hvis du fremdeles føler deg usikker etter denne, så be om en ny feks 3 uker etter. Jeg fikk beskjed om at det egentlig ikke var nødvendig med ul nr 2, men at jeg skulle få det for roen sin del. I uke 13 fikk jeg høre hjertelyden hos jordmor, og fikk lov til å komme på ny kontroll hver 2.uke frem til jeg begynte å kjenne spark. Først da klarte jeg å slappe av mellom kontrollene...

Det stod skrevet en eller annen plass her inne, eller på babyverden, at hvis en kan se hjerteslag på ul, så er sjangsene gode for at det går bra videre.

De beste ønsker, lykke til, og en god bamseklem fra meg :-)

Skrevet

hei hei jeg har opplevd noe av det samme som deg og alt visste seg at ting har gått bra iallefall så langt . Er i uke 26 nå.

Dro til volvat da jeg var rundt 8 9 uker på vei etter mine beregninger for å se om hjerte slo ,men der ble jeg skuffet jordmor mente at jeg bare var 5 6 uker på vei alt ho kunne si var at ho sa at det var graviditet , men ingen ting annet .Ble veldig urolig og tenkte at dette har sikkert godt dritt tok derfor en hcg prøve samme dag og en ny to dager etter for å se om den hadde økt som den skulle så etter noen lange dager fikk jeg endelig svar at det hadde den . gjett om jeg ble gla . jordmor mente en av grunnene til at hjerte slo var at egget hadde brukt lang tid på å komme ned for terminen min stemmer nå . ble langt dette , men jeg ønsker deg lykke til det går nok bra skal du se.

Skrevet

bare si noe om testingen din jeg,

for man kan vist få positiv test veldig tidlig.

på ultralyd sa de til meg at det var mulig og teste positivt allerede på fosterets dag 3-4 , så man kan tro man har kommet lenger enn man har fordi man tester ved IKM,

men så har man hatt senere eggløsning.

Skrevet

Jeg var på ul i det jeg trodde var min uke 7-8. Legen sa at foster var så lite at det ikke kunne være mer enn uke 5. jeg mente det ikke stemte, men. Han fant ingen hjertelyd da, så derfor mente han at enten var jeg så lite på vei eller så var fosteret dødt.

Ny ultralyd i uke 12 (legens uke 12) viste levende foster :-) Nå er jeg i uke 25 og alt er såre vel.

Men jeg hadde insistert på å ta hcg. Det kan du gjøre hos jordmor.

Skrevet

ser innom fra 3 tri jeg... jeg var på tidlig ul i det jeg trodde var min uke 10... alt ser bra ut sa gyn , men jeg var 3 uker mindre på vei. fikk enda en ul der det ble bekreftet 3 uker tilbake... det vil si at jeg testet positivt før jeg ble gravid! men på ordinær ul ble jeg satt 2 uker frem igjen da:) fostrene kan utvikle seg forskjellig så tidlig, men syns nok du skal få en ul til for å få slappe av:) men det kan altså gå bra også! er 29 uker på vei nå og babyen har det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...