Nusseline♀♀♂ Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hvor settes de, gjør det vondt og ikke minst går det lang tid før en føler seg bedre? Skal ta 5 sprøyter i løpet av 10 dager.
*ale* Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Ikke tatt men gitt noen 100 i mitt liv... Setter i låret, litt dypt. Kan gjøre litt vondt ja, viktig å sette de sakte. Bedringen vil jo komme av på hvorfor du tar de da.....
Nusseline♀♀♂ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg hadde noe lavt b12, legen mente noen kunne bli slitne av å ligge på det nivået jeg gjør. Jeg er sliten altså, men jeg har ME i tillegg. Men er nå enda mer sliten enn før..
Tpop Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 De settes intramuskulært, altså i en muskel, f.eks i skinka eller i låret:) Noen synes det er ubehagelig, vondt eller ikke vondt i det hele tatt. Jeg syntes det var noe ubehagelig, men jeg skvatt mer og gruet meg mer enn det gjorde vondt:) Har derimot satt mange sprøyter på andre, og alle opplever det forskjellig:)
*ale* Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Litt usikker, men hvis det er omtrent samme opptak som på Tiamin, så vil du kunne kjenne effekt etter ca tre injeksjoner, alt ettersom hvor mye du setter hver gang..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2007 Skal sette 1ml 5 ganger (1mg/ml).
nickoline og supermann Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 jeg får de i skinka.........., satt 5 over 5 uker, men føler meg fremdeles helt pumpa. får ta nye blodprøver snart å se om det har hjulpet og at det ikker en noe annet som tar piffen ut av meg. Det gjør ikke vondt!
Nurse80 Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Heia! Jeg låg til sengs med postviralt utmattelsessyndrom frå jan til feb. Jeg ble gradvis bedre etter oppstart med b12-vitamin sprøyter og multivitamintbl. Jeg tok 1 sprøyte hver uke i 6 uke, og siden 1 sprøyte 2.hver uke. Veldig god effekt på hjernetåken og smertene i kroppen. Jeg hadde ikke lave b12-verdier, men bruker det fordi det er antioksidant for NO-gasser (som ME-pas har for mye av). Merket bedring etter 3 uker. Det gjør ikke vondt. Den settes i setemuskelen eller i lårmuskelen.
hit og dit Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 Eg har ikkje fått selv, men eg har satt ein del på jobben og så setter eg fast på ei venninne. Sprøyta settes i ein muskel som dei seier over her, og det er individuelt om ein synes det er vondt eller ei. Stoffet som blir satt inn er ganske seigt, og setter ein det for fort inn så kan det gjere vondt med ein gang og litt i ettertid. Venninna mi synes ikkje det gjer vondt når eg setter dei, men det er jo individuelt kor mykje ein reagerer på sprøyter. Eg synes det gjer kjempevondt når sprøytene blir satt sakte inn (nåla ikkje stoffet. Det har skjedd eit par ganger og då banna eg høgt ja, men når dei blir satt fort inn så er det ikkje vondt i det heile). Kor fort du kjem deg etter oppstart med sprøyter avhenger av kroppen din og kor lavt nivå du hadde fra før. Alle er ikkje like. Venninna mi hadde veldig lavt nivå, og kroppen hennar har veldig dårlig evne til å lagre B12. Ho må ta sprøyte kvar 6 veke istaden for kvar tredje måned som er mest vanleg. Ho fekk tre doser kort tid etter kvarandre då ho starta med behandlingen og merka bedring tidlig.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2007 Rart jeg ikke har fått tilbud om det før da, fikk ME diagnosen for 3 år siden og har vært syk i 14 år. Men det kan virke som legene ikke gidder å gjøre noe for oss ME-pasienter..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2007 Blir spennende å se da om jeg syns det gjør vondt. Blodprøver gjør meg ingenting, men dette blir vel noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå