Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Så utrolig teit. Alder har da ingen betydning for om man er dårlig eller god mor. En normal oppegående person må da skjønne såpass. Skal man bli fratatt barna hvis man er for gammel eller for ung. Finnes vel ingen løsning på problemstillingen uansett hvor gammel eller ung man er. Tåpelig spørsmål begge veier. Hilsen en som ble mor både ung og gammel.
♥Prinzessin♥ Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Enig med deg. Noen har tydeligvis ikke selvtillit nok til å la dette samtaleemnet være. De føler visst at de må bevise noe overfor andre, enten de er unge eller gamle mødre. Men om de vet at de er gode mødre, vil jeg tro at de holdt kjeft og diskuterte viktigere ting. Hilsen en som holder kjeft eller diskuterer meningsfylt svada - den verken unge eller gamle morra te
Huldretuss Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg er også både "ung og gammel" mor, og synes jeg har vært en like god mor hele tiden, jeg :-) Den største forskjellen er at jeg ikke tåler lite søvn så godt som da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Men nå som jeg har blitt "gammel" har jeg vett nok til å legge meg til riktig tid - så da går det opp i opp :-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Nå må vi være ærlige jenter. Selvfølgelig finns det unntak, men tror ikke dere at i snitt så er en mor på 30 bedre enn en mor på 18?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Nei, det tror jeg ikke. Tror nok det er mer personavhengig. Greit nok jeg har mer erfaring nå som 32 åring, men tror jeg ikke er like energisk og tålmodig som jeg var som 22 åring. Nå har jeg flere barn og større hus( dvs mer ansvar, mer husarbeid og fritidsaktiviteter osv ). Tror nok man gjør så godt man kan uavhengig av alder.
♥Prinzessin♥ Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Haha... Nei, hvorfor i all verden skulle jeg tro det? Dersom jeg skulle velge mellom en kjærlig og omsorgsfull tenåringsmor, og en lunefulle og egoistisk mor på 30, ville jeg valgt tenåringsmoren. Hvordan kan du da si at 30-årige mødre er best uansett? Generelt sett kan man si at det er best å ha kontroll på livssituasjonen sin (på alle måter) før man får barn. Men ellers har mors personlighet alt å si.
prekæs Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Det du sier der er nok også personavhengig. Har nok en langt bedre kondisjon nå, enn da jeg hadde fått 1. mann. Føler også at det er mye enklere å komme seg opp om morgenen, og har lenger lunte. Men har jo ikke slitt meg ut på 2-3 "tette" barn, heller. Tvert i mot:) Men omsorgsevnen har ingenting med alder å gjøre.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 Hva er aldersgrensen for å bestemme hva som er ung/gammel mor egentlig?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Eldre mødre er eldst, yngre mødre er yngst. Yngre mødre er yngre enn eldre mødre. Eldre mødre er eldre enn yngre mødre. Så det så!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå