Gå til innhold

Please hjelp meg,ang forkjølelse og mye hoste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mimmi går i barnehage, har gått der i 2,5 mnd. Hun har blitt forkjølet 4 ganger siden hun startet og har vært forkjøla hele tiden da. De andre barna er også snørrete men Mimmi får stygg hoste Hver gang og hun klarer ikke sove hverken på dag eller natt og alt blir bare kaos.

Vi har vært hos legen flere ganger og han skriver bare ut efedrin hver gang noe som har liten effekt.

Jeg er så fortvila, sliten og rådvill nå. Hun har det ikke godt!

Kan det være noe som kan hjelpe eller må vi bare leve med dette???

Hver morgen må jeg bytte pute og laken hos henne for de er kliss våte av slim.Når legen lytter på henne er lungene fine så det sitter i nese/hals.

Håper noen kan hjelpe oss,jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativ medisin har jeg veldig stor tro på da dette har til hensikt å styrke immunforsvaret. I tillegg får du gjerne en del kostråd som kan forhindre produksjon av slim osv.

Skrevet

Vi har hat noe av samme problem her med minstejenta. Vi var hos legen i går og han sa det kunne være en form for lett astma som slo ut pga forkjølelsen. Han skarev resept på astmabedisin og inhalator. Selv om det ikke er astma mente han det ville ha god efekt og at det uansett var mildere mot kroppen enn efedrin. Kan du ikke spørre om det?

Hvis symptomene fortsetter eller kommer tilbake ofte, skal jenta vår utredes senere. Da ville det være aktuelt og gi en type medisin til, men foreløpig satser vi på at dette er et engangstilfelle.

Skrevet

Vi har forsøkt flere homeopatiske midler...

Jeg unngår melk/yougurt før hun legger seg også. Gir henne masse vann før kvelden men lite hun vil ha.

Jeg synes det er rart at hun får så utrolig masse slim hver gang hun blir forkjøla.,mye mer enn de andre barna. Hoster opp en del og nesen renner konstant

Skrevet

Tror det heter: "Airomir" og er et inhalasjonsaerosol salbutabol med 0,1 mg/dose.

Skrevet

Hei!! KREV at hun blir snarest sendt på sykehus for sjekk av asma.Ungen til veninna mi,har hosta en stund.Men han er ikke like plaget som din unge er.Han har nå blitt henvist for å få sjekket dette med astma.

Ellers det jeg gjør når tuppa er forkjøla er å heve hodeenden i sengen masse.Gi samtidig saltvannsdråper og rinexin i hvert nesebor.Prøve å få henne til å drikke masse vann/saft/utvannet juice.

Men stakars ungen din har det jo absolutt ikke bra.Regner med du holder henne hjemme fra bhg.Tror det er lurt så lenge som mulig,siden der er det jo basiller hele tide....Men klart dette har jo med almenn tilstand å gjøre...

Skrevet

Oki. Skal nevne det for legen på mandag.

I natt har hun hostet hele natten og hun ser helt utslitt ut stakkar :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...