Gå til innhold

Under gjennomsnittet på symfysemål.. Bekymret:(


vipz82

Anbefalte innlegg

 

Må på UL over helga da jeg ligger godt under gjennomsnittet. Er det flere som har opplevd dette og at det alikevel har gått bra?! Er litt bekymret for at de vil sette igang fødselen om hun ikke vokser som hun skal.. Er i uke 33 nå. Hun ligger i tillegg med rompa ned, så bare håper hun vil snu seg snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var under gjennomsnittet på symfysemål hele tiden med min første. Dem var også bekymra for at ho ikke la på seg osv.

I uke 39 satte dem igang fødselen, da veide ho 2440g.

Alt var bra, og ho vokser fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er også litt bekymret for dette. Symfyse-fundusmålet mitt har gått nedover på de tre siste kontrollene, så nå skal je tilbake om et par dager for å se om "hvilekuren" har hjulpet noe... Jeg er så spent. Hvis det ikke er noen bedring blir jeg sendt til ultralyd for å sjekke at alt er i orden... Kan det virkelig hende at de setter igang fødselen hvis babyen er liten? Huff, jeg krysser fingrene for at alt er bra! Er forresten i uke 35...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ekstra UL pga dette idag. Er 34+4. Det viser seg at jeg ikke har noen grunn til bekymring. Baby'n hadde gjennomsnittsmål og alt var som det skulle. Tror disse fundusmålene er en betegnelse på hvordan vi bærer magen. Jeg er lang og bærer mye inni meg, så kan være derfor magen ligger under gjennomsnittet.... Tror heller ikke de kommer til å sette igang fødsel pga vekstavvik, men heller følge med litt tettere opp mot termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet også under kurven i uke 32... Var til UL to ganger etter dette for sjekking av veksten til babyen og alt var ok. Har ikke vært siden 18. okt nå, men håper og tror det er ok inni der siden det var det begge de andre gangene.

 

Tror nok også målene er litt "feil" til tider siden vi, som du sier, bærer magen ulikt. Jeg er ca 170 høy, og ganske slank, samt bærer magen langt ned (har gjort det hele tiden). Godt å se at det er flere av oss, hihi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...