Gå til innhold

Han vil hele tida ha sutten i munnen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har brukt den i litt over 1 mnd nå. Han har et STORT suttebehov, sutter rundt på alt og helst på sutten. Han har den ikke bare i munen, han sutter konstant på den.

Men jeg synes han er blitt avhengig av den: Tar jeg den ut når han leker og er avleda blir det hyl og skrik etter senest 1 minutt. Om natta våkner han så fort han skjønner at sutten er ut av munnen...

Hvordan kan jeg få snudd på det? Er greit med sutt når han er trøtt eller skal sovne, men ikke så mye som han har han nå.

Kan jo selvfølgelig ta han ut hele tida. men jeg orker faktisk dette hylet hele tida etterpå. Trenger noen andre tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en liten jente med enormt suttebehov. Men det skal sies at hun har blitt mye bedre nå etterhvert. Da hun var 2 uker til 6 uker måtte hun ha den konstant, mens nå som hun nærmer seg 4 mnd så er ikke behovet så sterkt så lenge hun stimuleres eller noen "styrer" med henne....MEN legger vi henne ned i sengen, DA må smokken være klar for ellers blir det intens høyfrekvent hyling!!!!

Ikke mye hjelp å få av meg...men forhåpentligvis er det litt trøst i å vite at det mest sannsynlig vil bli bedre:)

Skrevet

Jeg har vel ingen gode råd, men kanskje litt erfaring..

Har en gutt på 2,5 år som til tider kan være temmelig sutrete.. og smokken hadde nok vært herlig.. Men er det et punkt jeg har vært streng på så er det den.

Smokk er kun til bruk i senga. Han kan godt hyle i 3 timer hvis han ikke får den når han finner det for godt, men det må jeg bare tåle.

Er noe av det verste jeg vet unger som går med smokk hele tiden. Og det at han ikke får den på dagtid tror jeg har vært kjempelurt. (Han har vært temmelig avhengig av den siden han var ca 6 mnd, men aldri fått den når han er våken)

De lærer fort. Selv når de er små babyer at når de hyler og får smokk så hyler de bare mer neste gang..

Du må bare være hard og tåle hylinga. Ignorer han rett og slett..

Når det kommer til natta har denne smokken gitt oss mange søvløse netter. Vi må stadig opp å gi han smokken. Nå er det ikke så ofte som før, men gud hvor irritert jeg har vært på den og ønsket jeg kunne feste den med dobbeltsidig teip.

Han lille jeg har nå vil ikke ha smokk og jeg er veldig delt i om jeg faktisk vil gi han den pga mine erfaringer... Men gjør det innimellom. Prøver ihvertfall.. For ser en rekke positive sider med smokken også.

Som f.eks som trøst når ikke vi foreldrene er i nærheten.

Lykke til. Det er bedre å ta den hylinga nå enn om ett år, for det må du antagelig uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...