ollefar&ollemor&vesleollebolla Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hva kan være årsaken til det?
ollefar&ollemor&vesleollebolla Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2007 BLOD i urinen.. Hehe... mista visst et ord på veien der..
Mamma´n til A og F Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Blod i urinen - mulige årsaker * Blodforurensning av urinprøven (f eks menstruasjonsblod hos kvinner). * Fysisk aktivitet (tunge løft, jogging). * Urinveisinfeksjon. * Stein i urinveiene (nyrestein). * Forstørret prostata. * Glomerulonefritt (betennelse i nyrens blodårer). * Bruk av blodfortynnende medisiner. * Økt blødningstendens av annen årsak. * Slag mot nyreregionene. * Kreft i urinveiene. * Gjennomgått urinkateterisering. * Gjennomgått operasjon i urinveiene. Vær oppmerksom på at urinen kan farges rød av rødbeter og av medisinen metronidazol (Flagyl) uten at den inneholder blod.
Miramor Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Er det mye blod da? Kan være betennelse, men da får man også ofte leukocytter (hvite blodlegmer), nitriter og/eller proteiner i urinen. Blod i urinen kan også skyldes nyrestein, og i veldig sjeldne tilfeller kreft (som kongen hadde for en tid tilbake). Det kan jo også skyldes rifter oppi urinrøret (etter seksuell aktivitet). + mange andre grunner. Jeg ville nok fått en lege til å sjekke det opp.
Miramor Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Så flink du er da, hvis ikke du har tittet noen sted da :-)
Honningmelon Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Samboeren min hadde blod i urinen for en stund siden. Var å sjekket det opp med slange opp gjennom urinveiene+ultralys. Men, de fant ingenting. Aner ikke hva det kom av.
Mamma´n til A og F Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 He he, et raskt søk på "blod i urinen"
Miramor Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 He, he...jeg ble imponert over redegjørelsen. Skulle tro du hadde vært oppe til medisinsk eksamen. Men google gjør jobben :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå