Gå til innhold

Sparker av seg dyna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pluggen på 2 år og en måned sparker alltid av seg dyna på natta. Hjelper ikke å ha det kaldt i rommet. Sparker av seg uansett og blir iskald. Løsningen vår er å ha romtemperatur på rommet slik at han kan ligge uten dyne. Problemet med det er jo at det blir litt dårlig luft og det blir vanselig når vi reiser bort og han må ligge på rom med andre.

Noen andre som har samme problemet? Hvordan løser dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også samme roblemet, men har løst det med og kjøpe ullpysj (fra bånsull) da er han aldri kald forde om han ligger oppå dyna;)

Skrevet

Min har det litt varmere på rommet, samt at han sover med ullundertøy (+ bomullspysj utenpå om det trengs). Og sokker!

Regner med at dyna ligger mer i ro sånn fra 6-års alderen, sånn var det med størstemann. Mellomste sparker også av seg, han er 4 år.

Skrevet

Hei. Vi har ei tulle på 2,5 år. Løsningen her kom da vi kjøpte juniordyne, 100*140 cm, og la denne nesten på tvers over henne. Da blir det så mye dyne på hver side av henne at den ikke går av når hun snur seg. Dytter den gjerne litt ned mellom madrassen og senga så ikke den skal være så lett og sparke av. Merker at hun ikke ligger så urolig som før nå når hun er god og varm på alle kanter.

Ellers så er hel ulldress veldig greit, vi har den fra reflex.

Hvor gamle må barna være mon tro før de klarer og ta på seg dyna igjen når de blir kalde??

Skrevet

Min gutt på nesten 2 år 10 mndr gjør det samme. Men han er ekstremt varmblodig. Han sparker den av seg om han blir varm, og når han får kjølt seg ned litt prøver han å krype under dyna igjen. Han må liksom ha noe over seg for å sove godt. Har funnet ham med diverse puter, bamser etc. også, når han antakeligvis ikke har klart å komme under dyna igjen har han tatt det første og beste han fikk fatt i.

Skrevet

Vi brukte safe til hun var ca 2 år. Nå har vi kjøpt sånne ringer med klype på til å feste på sprinkelsenga og dyna slik at den holder seg på plass. Vi bruker forresten juniordyne, 100X140. De kjøpes i de fleste barneutstyrsbutikker og koster langt under hundrelappen.

Skrevet

Har på pysj og sokker og litt varme på i rommet slik at de ikke fryser om de ligger oppå dyna. Eldstemann på 4 klarer å ta på seg dyna igjen selv nå, men lillesøster på 2 år og 4 mnd driver til og med og tar av seg pysjen og legger seg oppå dyna med hodet i fotenden av senga før hun sovner. Før jeg legger meg om kvelden er jeg innom henne og tar på pysj og sokker og legger henne pent under dyna...

Skrevet

Prøv å stappe dyna ned under madrassen på begge sider..det gjør jeg med min på 4 mnd.;) Men må ha på sokker hvis ikke blir det lettere å spenne av med klamme føtter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...