Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Vi blir 26 stk som skal ha mat=) Koldbord tenker jeg på.. Kommer på ca. 5600 med karbonader....
katty Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 3-4000 med alt (koldtbord, drikke,kaker) Vi lagde alt selv med mye gode hjelp av mamma, svigermor og søster.
LegallyBlond Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Husker ikke med eldste, da hadde vi innleigd kokk ("svart", kollega av meg) og treretters middag - tror det kom på rundt 2500-3000 inkl. betaling til kokken. Da var vi 11 stk til middag. Til minsten hadde vi grillmat og stod for matlaging selv, kostet oss vel ca1500-1800 kr. Da var vi 17 stk. Er heldig og har en pappa som eiger ett selskapslokale med ordentlig "storkjøkken" (er ikke så stort, men ordentlig utstyrt =)), så vi har hatt anledning til å gjøre ting billig og enkelt.
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2007 Hmm, det var jo litt billigere=)
Fire småtroll Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Vi hadde spekemat fra slakteren, det kostet 150,- pr.pers inkludert eggerøre, flatbrød og rømme. I tillegg kjøpte vi noen franske steinbakte brød fra den lokale gårdsbutikken.
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2007 Tusen takk for svar=)
Kosel Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Vi blir 31. Leie av lokale, servietter,lys,mat,drikke, blomster - 5500kr ( ca...har ikke kjøpt inn alt enda da dåpen ikke er før i november, mangler mat/drikke og blomster, men utifra slik jeg har regnet så ender vi på noe sånt tenker jeg..) jeg handler inn råvarene også har jeg fått to venninner til å lage maten, også har jeg bedt familien om å stille med kaker.
mamma-til-4 Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Her har vi tydeligvis ordnet billige dåper Vi har alltid snitter til dåp vi og det slår bra ann:) Kaker i hauger og lass (min mor baker alt mulig på oppdrag for andre så dette har hun dreisen på) Lokaler,servietter,lys,kaffe,brus osv..... Ca 30 gjester hver gang. Ca 3000 kroner for alt sammen. Alltid vellykket og fornøyde gjester.Så får vi rester med snitter...noe vi eeeeeeelsker;=
lenej :o) Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 ikke så mye.. fant en halv elg i frysern min, som en fyr som jobba lamme gubben min, han hadde fått 3 agressive elger i hagen, å måtte skyte den, så vi fikk en halv, så da lagde eg elg-gryte til 50 stk... enkelt å greit. kjøpte en 5kg sekk med poteter, og en 2kg pose med ris, og 5 poser frosne grønnsaker. enkelt å greit!:)
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2007 Høres ut som om eg kanskje må revurdere litt=)
Kosel Skrevet 27. oktober 2007 #11 Skrevet 27. oktober 2007 jupp - ville også vært nede i rundt 3000inkl alt hadde det ikke vært for at absolutt alle lokalene i området her som er billige å leie var utleid allerede- det nest billigste jeg kom over var 2500kr.... ja, revurder du ava sin mamma - det var relativt stiv priskun from middagen dere hadde kommet frem til..
hund&barn@fullrulle Skrevet 27. oktober 2007 #12 Skrevet 27. oktober 2007 Ikke særlig mye... Har hatt dåpene hjemme. Servert stroganoffgryte med ris, salat og loff. Kjøpt fint kjøtt i Sverige, så kanskje 1500-2000 inkl ALT.
dumme mamma Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 Tror vi betalte rundt 3000,- for koldtbord på hotell inkl. drikke og kaffe. Hadde kaker selv og fikk gratis lokalleie. Det var 26 pers. mener jeg, må ta med at 12 av dem var barn og at jeg jobber der så jeg fikk maten til halv pris. Men det var stort koldtbord med spekemat, reker, kylling etc, + 3 varm retter og 3 ulike desserter
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #14 Skrevet 27. oktober 2007 Vi hadde snitter, og totalt med kaker kom det på 2000. Vi lagde snittene selv da.
Snuppa mi og meg+spiren♥ Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2007 lokale får vi gratis, heldigvis=) kaker lager vi selv... Kanskje vi skal gå for gryte? Håper da det blir litt billigere=) For selv syntes jeg 5600kr var mye, men jeg har ikke peiling siden det er første gang=) tusen takk for svar alle sammen=)
Elle melle deg fortelle Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 Vi får også lokale gratis. Vi serverer gryte og har kjøpt kjøttdeig på tilbud, så kommer vel på 2000 ca. tilsammen med smør, brød, loff dressing og brus. Kanskje litt over med pynt og diverse. Setter bort kaker. Og vi har 38 tilsammen så synes vi kommer ganske heldig ut!
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #17 Skrevet 27. oktober 2007 4400, biff og karamellpudding og mineralvann. 11 personer ute på restaurant ... det va`kke gærne prisen :-)) Så hadde vi kaffe og kaker hjemme hos mamma og pappa. Gjestene var greie og hadde med kaker (også laga jeg ei), så det ble egentlig mye rimeligere enn vi hadde trodd!
sirkelkatten Skrevet 27. oktober 2007 #18 Skrevet 27. oktober 2007 4000 kr. for 20 personer, tapas. Synes ikke noe om "vanlig" koldtbord.
tina_mor Skrevet 27. oktober 2007 #19 Skrevet 27. oktober 2007 Vi betalte 240 kr pr/pers for leie av lokale, koldtbord, kaffe/te, mineralvann og pynting. Leide et lokale på et hotell. Vi var 40 stk.
Kosel Skrevet 27. oktober 2007 #20 Skrevet 27. oktober 2007 Ja, syntes 5600kr var mye bare for maten!! - syntes egentlig det er mye for alt totalt og...men det er vel fordi jeg hadde regnet med å ende på rudnt 3000, men ikke fikk skaffet lokalene jeg hadde sett meg ut... Mamma og pappa sa de skulle sponse lokale siden jeg helt opprinnelig skulle ha det hjemme hos de, men pga en akutt vannlekasje er tre rom gått åt skauen og det ser jo ikke ut med håndverkere og oppussing over alt...så da går jo ikke det...- så da ender vel mine utgifter på rundt 3000kr alikevel også dekker de 2500kr til leie
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. oktober 2007 #21 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg handlet mat for ca 6000 og laget koldtbord.. (inkl. frukt til dessert/kakebordet).
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. oktober 2007 #22 Skrevet 27. oktober 2007 Betalte ikke noe for lokale, men 1000 kr til ei dame som hjalp oss på kjøkkenet og satt maten ut og tok den inn igjen når vi var ferdige. Kaker kom i tillegg.. Kjøpte en stor dåpskake til ca 6-700 og moren min kjøpte em kake. Jeg baket en selv og bestemoren min bakte. I tillegg hadde vi 3 fruktfat + bringebær og vaniljesaus. (også bakte jeg en liten sjokoladekake til gutten vår pga allergi så fikk han ikke så mye annet en den og frukt). Brukte sikkert 3 lapper på panduro til materialer og lagde invitasjoner og bordkort selv (har masse til overs da, men det er kjekt å ha til dåpsalbumet ol.). Brukte også en del på løpere, lys, servietter, nye lysmansjetter ol. Men stearinslys går liksom ikke ut på dato med det første, så det gjør liksom ikke å ha noe til overs.. Blir sikkert brukt i pike bursdagsselskaper i fremtiden :-) Også brukte vi litt penger på klær.. Lillemor fikk bluse, kjole og nye strømpebukser og eldstegutten fikk nye dressbukser, rosa skjorte og slips, og pappaen fikk rosa skjorte og slips. (ble sikkert et par tusen der). Det kostet litt.. men.. det var absolutt verdt det. :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. oktober 2007 #23 Skrevet 27. oktober 2007 Var en tråd her i våres ang hvor mye totalsummen på barnedåp hadde vært.. og de fleste lå fra 8000-13000 :-o Mye penger.. men.. er jo 15 år til neste gang det kanskje blir en sånn fest :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå