Gå til innhold

Nå ble jeg redd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste en plass at permisjonssøknaden til arbeidsgiver skal sendes inn senest 3 mnd før jeg skal ha permisjon.. har ikke fått sendt den inn og har bare 2 måneder til termin:S er det grunnlag nok til at sjefen kan gi meg fyken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min søknad så sto det at den måtte være inne senest 3 uker før permisjonen skal starte. Er du ikke sikker på at det er 3 uker?

Skrevet

håper dere har rett=) men det stod på babyverden sine sider 3 mnd.

Skrevet

Det er nok forskjellig praksis hos de ulike arbeidsgiverne. Der jeg jobber (i privat næringsliv/stort konsern) er fristen for å søke om permisjon 3 måneder før. Mest sannsynlig er dette praksisen for at de skal rekke å utlyse vikariatet og ansette noen før man går ut i perm.

Skrevet

Kan være at fristen er 3 måneder, er mange arbeidsgivere som opererer med den fristen. Men er ikke grunnlag for fyken nei! De fleste har jo varslet arbeidsgiver om at de er gravide, så at man skal ut i permisjon kommer vel ikke akkurat som noen overraskelse. Men for at arbeidsgiveren skal kunne lyse ut ledig vikariat den tiden du skal ha perm må de ha mottatt perm.søknaden.

Skrevet

Jeg glemte det helt ut og ble sent inn 2 dager før permisjon og det gikk smertefritt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...