Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hun blir 2 i desember. Sista uka, har hun bare lekt med middagen, og til slutt bare skyvd den unna. Når hun sitter som ei uroskråke på stolen sin, og gjør dette, så tar jeg vekk maten hennes samtidig som jeg forklarer. Da skal hun såklart ha den,-Men spise den? neiida... bare slå skjeen nedi. Da løfter jeg henne ned fra stolen, og hun får ikke mat. Jeg og storesøster vil ha litt matro vi også. Da står hun og hopper og skriker ved fanget mitt, eller kaster seg ned på gulvet og raser. Jeg skjønner ingenting jeg..!! Dette er jo mat hun har likt tidligere..viler på at det er grunnen også, at hun ikke liker maten. Men søren om jeg vet, hva grunnen er! Er hun bare lei middag mon tro?? Lager spagetti, fiskekaker, fiskegrateng, kjøttkaker...masse go barnevennlig mat... Dette resulterer jo i, at hun blir kjempesur på ettermidagene, og spiser masse kveldsmat 2-3 timer senere.
"min villemo" Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 hei, d er nok helt normalt som du sikkert vet allerede , tendenser her også ja...tror kanskje dette kan være i forbindelse med disse ekle jekslene som titter fram, mange som ikke liker å spise middag da... vi smør på noen brødskiver til henne vi, slik at hun får mat og blir blid d er bare en periode HELT SIKKERT ! Noen andre ..som har flere unger som kan svare sikkert også mi jente er snart 2 forresten
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 velkommen i klubben kan bare jeg si:) Her er forresten all mat ekkel for tiden... begynte først med middagen, så kuttet hun ned på alt annet oxo... har holdt på i snart 14 dager... ser ut som det har snudd seg litt no... eneste rådet eg kan gi er: ikke fokuser for mye på at hun skal spise, prøv å snu det til det positve, selv om jeg vet at men blir frustrert og kanskje litt sint inni seg når de ikke spiser og humøret faller rett i gulvet... var på 2 årskontroll igår, snakket med helsesøster om "problemet" og hun smålo litt med seg sjøl når eg stilte spørsmålet, pga snuppa mi var fjerde 2 åringene som var på kontroll igår og alle hadde stilt samme spørsmål, hva gjør man?? fikk til svar at en 2 åring er travel og har ikke tid til å spise,de spiser i rykk og napp, lagrer seg opp et lager på en måte... hvis du skjønner hva jeg mener... men hs sa at så lenge hun spiser litt hver dag så er det ok en periode, og så lenge de virker friske og raske justerer de matforbruket selv:) Lykke til ihvertfall, håper det var svar på dine spørsmål...
mamma og my Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Det er helt vanlig at det går litt i bølger med hva som er populært. For tiden spiser min bare erter og mais... Men det viktigste er å fokusere på at middagen blir en hyggelig stund, uansett spising eller ikke. Og hun tar det jo igjen til kveldsmaten. Kanskje hun får måltid sent i bhg, slik at hun ikke er så sulten? Prøv å ta det med det gode, og ikke gjøre et stort nummer utav at hun ikke vil spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå