Gå til innhold

Elverum Sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Hamar, og naturlig valg for meg vil være Elverum Sykehus. Problemet er at jeg ikke har hørt veldig mye oppløftende om føde-/barselavdelingen der. Vurderer Lillehammer i stedet, hvor de visstnok skal være veldig bra.

Noen som har erfaring fra en av disse?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er på besøk fra 1. tri.

Jeg fikk mitt 2. barn på Elverum, og har ikke noe galt å si.

Hadde 4 veldig koselige dager der, med hjelp og råd fra gode barnepleiere.

Mitt 1. barn fikk jeg på Hamar og det var ganske likt.

Jeg bor i Ottestad, så naturlig for meg å velge Elverum denne gangen også. Tenker at det ikke skal være for lang kjøring for de hjemme å komme på besøk heller.

Skrevet

Jeg er 1 gangs gravid og skal føde på Elverum. Har også hørt en del dritt men det er en stund siden og kjenner folk som har født der etterpå og som bare har bra ting å si. Tror det dårlige rykte kom pga startproblemer i begynnelsen, da fødeavdelingen var ny!

Tror ikke du har noe å grue deg til!

Har forresten også vært på føden pga kynnere og da var alle kjempekoselige og tok masse undersøkelser og snakket sjikkelig med meg, så jeg ikke skulle reise hjem uttrygg! Så de jeg har snakket med der har bare vært koselige!

Skrevet

Er det lenge siden avdelingen var ny? Har snakket med 3 jenter nå nylig som heller ville valgt Lillehammer. Et av argumentene er at de venter alt for lenge med å sette i gang fødsel, slik at barna blir for store.

Skrevet

Når det gjelder igangsetting er det Elverum som følger de prosedyrene resten av landet gjør - Lillehammer kjører eget løp.

Poenget med å sette i gang så tdl som de gjør der er at de oftere ender med keisersnitt enn ellers fordi det blir vanskeligere når mammakroppen ikke er klar.

Det er jo hodet som er det viktige og ikke kroppen. Hodet vokser lite på noen ekstra dager inne i mors liv - om kroppen er 200 gram mer, spiller det ingen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...