Ildfluå Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Skal skrive en samværsavtale med den eldste. Faren har ikke vært så flink til å ha samvær, så nå skal det skrives en avtale hvor han forplikter seg til regelmessig , fast samvær for å ikke miste retten. Jeg lurer litt på om den skal skrives mellom barnet og faren? Eller mor og far? Barnet er så stor og ønsker selv samvær med far, men blir veldig fortvilet over kun sporadiske møter. En fast avtale vil gjøre hverdagen mer forutsigbar. Tips mottas med stor takk! :-)
Deidei Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Hei.. Ikke lett det med sånne avtaler. Har selv ei jente på 10 år som har en far som ikke er så ivrig etter å ha henne. Men jeg kontaktet familierådgivningskontoret og fikk hjelp av de til å sette opp en avtale mellom meg og faren. Og det fungerer fint nå. Da blir helger og helligdager fordelt.. (ikke fast da.. rullerer liksom). Fungerer fint for datteren min. Hun får liksom litt mer stabilitet og vet selv når hun skal til faren. Hvis han ikke følger avtalen så tar jeg bare kontakt med trygdekontoret og får han lignet for mer i bidrag. Så valget er hans. (Det er mitt lille pressmiddel). Nå betaler han nesten ikke noe i bidrag. Vil bare han skal ha kontakt med datteren sin, for hennes del iallefall... Håper dette kan hjelpe deg videre????
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Sambo har en datter fra før, og der er det skrevet avtale mellom mor og far. Annenhver helg, en ettermiddag i uka, halve ferier (rullerende slik at f.eks. julaften kommer hun hit annenhvert år). Hun bor ganske nært oss, og hun og faren har god kontakt, så ofte er hun her utenom avtalen også. Vi tar det litt mer som det kommer, uten å berøre bidrag eller avtale av den grunn. Men her er det ikke noe problem med at far er sløv da.. Håper dere får ordnet det slik at alleblir fornøyde! Hensynet til barnet skal veie tyngst, det er barnets rett til å treffe begge foreldre som står øverst! =)
Adriansmor med tulla Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Avtalen skal skrives mellom mor og far.. men ta deg en prat med barnet ditt å hør hva hun ønsker og snakk med far om d og bli enige dere voksne imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå