Isilra Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 I løpet av gårdsdagen har jeg fått masse røde prikker på brystet, oppover halsen og litt i ansiktet. Har også fått et par prikker på hendene.. Dette klør fælt og jeg lurer på om det er andre her som har opplevd det samme? Kan det komme av ammingen mon tro? Jeg har endel allergier, men spiste ingenting unormalt i går.
katlinka Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Du kan ikke være litt stresset da? Jeg opplevde å få røde kløende prikker på hender, mage, rygg og delvis på brystet som kom av stress. Får fortsatt slike prikker på hendene når jeg er under mye stress (f. eks. rundt eksamenstider). Utslett kan komme av så mangt..irritasjon i huden, allergiske reaksjoner, værforandringer (kaldt vs. varmt). Vanskelig å si hva det kan være eksakt uten å være lege (og også for leger vil jeg tro). Noen ganger bare klør det uten at det trenger være forbundet med sykdom. Blir det derimot for ille så må man bare kontakte lege.
Isilra Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2007 Takk for svar Tror ikke jeg har stresset så mye (annet enn det som kommer naturlig med en 2 uker gammel baby). Det har imidlertidig blitt mye verre utover dagen og ansiktet mitt ser forferdelig ut. Har blitt rødflammete i tillegg til prikkene, og prikkene har spredd seg til armer og ryggen også. Men bør jeg bare vente og se det an til mandag mon tro? Almenntilstanden er forsåvidt bra, bortsett fra endel hodepine. Og hvis ikke, skal man ta kontakte legevakta eller legen på sykehuset (går på antibiotika pga brystinfeksjon, men har tatt medisinen i over 1 uke så tror ikke det kan være den jeg reagerer på heller). Er ikke noe som heter fødselsutslett eller ammeutslett? Håper bare ikke at jeg er syk av noe slag og utsetter babyen for noen fare.. Får se det an til i morgen i hvertfall tenker jeg. Takk for svar i hvertfall
3b@rnsmor-30* Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 det er helt sikkert antibiotikaen du reagerer på!!! jeg har i over 2 år (ja faktisk så lenge...) fått utslett på slutten eller etter antibiotikakurer.... og først nå i høst fikk jeg vite at reaksjoner på sånne medisiner like gjerne kan komme når man er ferdig med kuren... så nå står det i min journal at jeg IKKE skal få penicillin mer pga allergisk reaksjon.. det som da er kjipt for deg at det eneste man får for bli kvitt det litt fortere enn å bare vente på at det går over av seg selv er allerigtabletter.. og da kan man ikke amme.... ring legevakta og hør om de har noe tips!!! og tror de ikke på deg med at man kan få reaksjonen så seint, så be de sjekke det ut!!!!!!!!!!!!!!! og for all del ikke ta mer av de medisinene!!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Ring legen med en gang. Det kan faktisk være farlig å få allerigisk reaksjon på penicillin, om ikke annet må du få inn i journalen at du ikke tåler det.
3b@rnsmor-30* Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 dytter i håp om at du ser denne jeg... Ring legen!!
Isilra Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2007 Uff, håper ikke det stemmer det dere tror :/ Det dumme er at puppene mine har vært vondere igjen i dag og, og det skulle visst ikke skje se de på sykehuset. sa det bare skule bli bedre.. og hatt en vond hodepine som bare blir verre og paracet ser ikke ut til å virke :/ Får ringe legen i morgen tidliig jeg da. Takk for svar!
Northernlights Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg fikk elveblest engang av penicillin...veldig ubehagelig!
Isilra Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2007 Dere hadde nok rett. Legevakta trodde også det var allergiskreaksjon pga antibiotikaen etter hva jeg forklarte over tlf, så jeg skal ned dit nå. At det går an å være så uheldig :/ Bytta fra Diclocil til Amoxillin pga at jeg ble dårligere av Diclocil til å begynne med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå