Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Har lagt merke til at mange barn allerede i førskolealder er blubbete, da lurer jeg litt på hva slags kosthold de har i heimen?. Det er jo på grensen til misshandling!. Fører jo til at de ikke kan være med på aktiviteter i like stor grad som normalvektige, diabetes er også en annen konsekvens, en såkalt livsstil sykdom, i tillegg blir en god del mobbet, hvor er foreldrene?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Hvor er foreldrene spør du.. De sitter nok på McDonalds og trøkker i seg pommes frittes, fettete burgere og gurgler cola så det tyter ut av alle kroppsåpninger...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Ja,det er ikke bare barna som skal kose seg med den deilig fettete maten! Klar mor og far også skal ha. Ellers blir det urettferdig.
babygullz <3 vilde Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Hi er sikkert en av disse "junk-food-familiene" selv.. Flesker seg til med hamburgere og bacon, sjokolade og annet sukkertøy, hver eneste dag
susemor666 Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 hehehe........ jeg må le av denna anonym jeg. tror hun at hun skal kunne redde verden med å legge ut sine innlegg her på BIM????? Hahahahaha!!!!! Kom med noe vettu for engangskyld a, anonym!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Har ingen intensjoner om å redde verden, men det kan jo hende jeg tråkka deg litt på tærne siden du reagerer så sterkt?, kan du i det hele tatt se tærne dine???????
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Er enig med HI - til en viss grad. Voksne mennesker som er overvektige kan som regel gjøre noe med det selv, og har selv satt seg i den situasjonen. Med unntak selvsagt. Men barn er det verre - de velger ikke selv, men belastes av foreldrenes "uvaner" Nå tror jeg ikke det har så mye med kostholdet å gjøre. Litt selvsagt, men hovedproblemet ligger i for mye stillesitting. Tv-spill go tv-titting, sent hjem fra skole/sfo, kun middag, tv og så i seng ... osv. Da jeg var liten var vi mye mer ute, beveget oss og lekte. Med to tv-kanaler og intet tv-spill, fristet det mye mer å leke ute. Det viktigste foreldrene kan gjøre for å unngå overvekt hos barn er å begrense tv-tittingen til så og så mange min./timer pr dag. Send de istedet ut for å leke, hjelp til med å engasjere, meld de på turn/fotball/håndball, etc ... Dersom man i tillegg har et sunt og variert kosthold tror jeg ikke overvekt vil være noe problem
Ikkelektuell Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 "i tillegg blir en god del mobbet, hvor er foreldrene?" Du glemte punktum til slutt der.
Håperpåønskebaby Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er selv en av disse "feite" barna. I vårt hjem har vi ikke spist mye ferdigmat, pizza, pommes frites eller hamburger. I tillegg til at vi har vært mye ute, fordi vi bare hadde to tv-kanaler og ikke pc. Da jeg begynte på skolen kom mobbingen allerede den første uken, det var DET som ble årsaken til min senere stillesitting og manglende sosialisering. Mine foreldre fikk kun vite om en eller to enkelthendelser, da jeg ikke ønsket at de skulle vite det, og klarte skjule det bra,helt til jeg kom til videregående og måtte oppsøke helsesøster på grunn av de tidligere problemene mine med mobbing som da hadde ødelagt min selvtillit og flere andre ting... Så alt er ikke så svart-hvitt som mange av dere skal ha det til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå