FuriLaks Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Er egentlig et lite luksusdyr når det kommer til mat, men det går så vanvittig mye penger hver mnd så nå skal jeg forsøke å gjøre det litt rimeligere, men trenger tips!
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 makaroni spagetti nudler pannekaker div supper fiskeboller salat pizzabrød( brødskiver med kjøttdeig og ost )
ana baroma Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Fiskepuddig med råkost og poteter Pølselapskaus (bruk frossen lapskausblanding og litt buljong/fond) og røkte kjøttpølser Stekt seibiff (frossen i blokk er ganske rimelig mat, evt kjøp fisken på tilbud) Spagetti carbonara med strimler av kokt skinke (bruk evt posesaus) Kjøttboller og spagetti, lag kjøttboller selv!! Det er best:) Tomatsuppe med egg og makaroni Kyllinggryte, da trenger du lite kjøtt og mer av grønnsaker:) Kyllingvinger og ris/salat er en slager her i huset, snargjort og rimelig. Svinekjøtt i sursøt saus Fiskepinner (ikke at jeg liker det, men jr elsker det) Fiskesuppe, bruk en pose som utgangspunkt og ha i frossenfisk eller fiskeboller-/pudding du skjærer opp. Koteletter (ofte på tilbud), stek mange og bruk restene i en gryte/brun lapskaus dagen etter Grateng, kan fylles med skinke, stekt kjøttdeig, grønnsaker osv alt ettersom hva du har og har lyst på¨. Amerikansk grønnsaksblanding er fine i sånne gratenger. Langpannepannekake med bacon er godt på lørdagskvelden istedet for pizza:) ellers hever en skvett matfløte (must å ha i kjøleskapet) det meste, en god fond er fint å ha, det samme er søt chilisaus som jeg bruker til en smaksforsterker og krydder. Jeg bruker frosne grønnsaker der det passer, som i en hverdagslapskaus eller i gratenger. Jeg har også gode krydder i hylla, og hvitløk er godt i mye. Også er det forskjell på helg og hverdag... det er kanskje det viktigste her i huset?!!
FuriLaks Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2007 Takk for masse bra tips:) Tar gjerne imot enda flere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå