Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hei jeg lurte på om noen av dere kan gi oss litt råd?? Vi er to jenter på 19år og 21år, vi er begge gravide og ville gjerne bodd sammen for det hadde gjort det lettere for oss. Siden det er så vanskelig ang priser og str på leilighetene til den prisen vi kan ha råd til hver for oss. Det vi lurte på hva rettighetene våres er ang overgangstønad og annen stønad siden vi begge blir alenemødre
Kosel Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 tror dere bør avtale et møte med NAV lokalt der hvor dere bor - der spør dere om dette med overgangsstødnad, perm.penger?(er dere i jobb?)hvis ikke er det vel noe som er en engangsstødnad på rundt 30 000.. studerer dere er dere berettiget fødselsstipend fra lånekassen. også er det dobbel barnetrygd - må søkes om, barnebidrag - enten kan dere lage privat avtale med bf, eller dere kan bli søke om bidragsforskudd fra NAV - da får du bidraget til riktig dato hver mnd og de krever inn pengene fra bf..om han ikke betaler opparbeider han seg bidragsgjeld til staten.(hans problem - ikke ditt), hvis du ikke mottar fødselsstipend eller perm.penger så mener jeg du og har krav på småbarnstillegg. bostøtte - husbanken-(tror jeg...mener jeg har lest at de står for det??) og spør om noe vil bli redusert om dere bor sammen, om det er andre løsninger i kommunen der dere bor...kanskje er det noen boliger der dere kan få leie rimligere gjennom kommunen....?? lykke til
Kosel Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 vet heller ikke om jeg syntes det er kjempe lurt å flytte sammen sånn... det er alltid vanskelig å bo sammen med andre mennesker. og selv de beste bestevenninner kan ødelegge forholdet sitt ved å flytte sammen... og nå når dere venter barn står dere begge forann enorme livsendringer... dere bør hvertfall tenke grundig gjennom det- kan bli ufattelig slitsomt og bråkete bmed to babyer i hus - ingen babyer er jo like, så plutselig har dere to med totalt forskjellige rytmer slik at alltid en av den er våkne, og dere ikke får hvilt ordentlig fordi det alltid er noe med en av de, og den som er urolig vekker den som sover osv.. din familie og hennes familie på besøk for å se nurkene - (kanskje også bf og hans familie - vet ikke hvordan forholdene er her)... selvfølgelig kan det bli en bra løsning og - men håper dere tenker grundig grundig gjennom dette - for det kan komme til å tære på dere og forholdet deres i lengden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå