Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Denne graviditeten var ikke planlagt egentlig, men når vi fant ut at 2 skulle bli til 3 så ble vi selvfølgelig så lykkelige som det går ann, og når som det bare er litt over en måned til termin så er vi helt på tuppa av glede begge to Saken er den at vi har et vennepar, som fant ut at de ville ha barn de også, når de fikk høre at jeg var gravid. De er av den typen som planlegger barn fordi-det-er-så-kjekt-at-ungene-våre-er-like-gamle.. Siden de begynte å prøve for ca et halvt år siden har ting bare vært kjipt. Hver gang vi omgås dem klarer venninna mi å få fortalt hvor UTROLIG urettferdig det er at de som ikke planlegger å bli gravide, blir det, og de som prøver så hardt, ikke blir det. De hadde innredet barnerommet ferdig før vi i det hele tatt hadde begynt, og de handler stadig inn nye ting, ennå hun ikke er gravid engang! Hun er litt tregere i oppfattelsen enn normalt, hvis jeg kan forklare det på den måten.. Hun klarte å prestere å spørre meg om hvordan man skulle lage barn! Jeg prøvde å forklare henne at det aller beste er å slutte på prevensjon, og prøve å leve så normalt som mulig (og selvfølgelig ha SEX), for det går faktisk ann å stresse kroppen så mye at du ikke får det til.. Dette vil hun ikke høre på fordi "Det er ikke så lett å ikke tenke på det, det vet ikke du noe som som ikke planla babyen engang" Jeg får konstant følelsen av at hun synes de har større rett til å få barn enn oss. Vi er gift, har vært sammen i 4år, har bodd sammen i 3. Greit, vi har ikke alltid vært guds beste barn, har gjort våre feil, og har hatt våre problemer, men hvem har vel ikke det? De har vært sammen i knapt 2.. Gubben er i full, GODT betalt jobb (noe som plager dem veldig, for de er VELDIG VELDIG opptatt av status, og vi har mer penger i mnd enn de har, ikke at det skal ha noe å si) og jeg er student. Hos dem jobber han fult, og hun jobber deltid. Vi har ikke bil akkurat nå, men det skal vi kjøpe oss veldig snart. De har allerede tatt opp mer lån for å kjøpe seg ny stasjonsvogn siden de skal ha barn. Disse tingene får jeg stadig høre. "Vi jobber jo begge to da!" "Vi har bil med plass til vogn!" "Vi har alt i orden til å få barn!" Jeg blir så sliten av å høre på disse kommentarene hennes! I tillegg klarer hun å rakke ned på hvordan vi har det hjemme hele tiden! "Vi ville ha trehvite møbler vi, for vi synes ikke det er noe fint med mørke" NEIVEL! Skal vi selge alle møblene våre da eller fordi du synes det er stygt? "Vi liker ikke svart/hvitt bilder på veggene vi, fordi vi vil ha noe som frisker litt mer opp!" ARGH! Har så lyst til å lire av meg noen kommentarer til henne iblant også! De er ute til kl 8 HVER kveld (de bor i naboblokka, derfor ser jeg det) og legger seg klokka 9. De klarer ikke være alene på tomannshånd fordi de har ikke en dritt å snakke om. De krangler hver gang vi er med dem, om ett eller annet. Uansett, jeg gidder ikke si at jeg synes de burde bli litt tryggere på hverandre før de bringer et barn til verden, og at de kanskje burde se litt på hvordan de har det sammen. Men fortsetter den holdninga hennes så kommer jeg til å sprekke snart.. Synes det er så sårende med alle kommentarene. Jeg og godgutten min har det så utrolig fint sammen, og gleder oss så mye til den lille tulla kommer at jeg trodde ikke det var mulig. Da går det ann å glede seg litt på våre vegne, og ikke prøve å trykke oss ned HVER gang vi møtes. Får hele tiden høre "Vi er SÅ misunnelige på dere!" Tilogmed når jeg stolt viste frem den nye Emmaljunga vogna vi har kjøpt klarte hun å si "Jeg ville aldri valgt den fargen, og jeg skjønner ikke hva dere skal me sååå dyr vogn, vi har ikke råd til å kjøpe så dyr vogn!" Jeg ville svare "NEI? HVORFOR I HELVETE SKAL DERE KJØPE VOGN UANSETT? DU ER IKKE GRAVID ENGANG!" Men som vanlig ble jeg bare stående å smile tappert.. Uff, dette ble langt.. Men det er så mye hormoner for tiden, og jeg måtte bare få det ut! Nå skal jeg sove, så kanskje jeg er litt roligere i morgen Nattinatt jenter!
Sussa jan 2016<3 Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Ho virke litt ustabil ut spør du meg.Ho kunne sikkert vært en sånn person som kidnappe noen andres baby bare fordi ho ikkje kan få...!!Hadde eg vært deg hadde eg kutta kontakta med ho. Eg veit ikkje ka eg skulle snakka med en sånn person om.... heilt serriøst kor mye e dokker sammen med dette venneparet??? Parasitt kalle eg det for.... neii det skal ikkje være enkelt. eg hadde nok ikkje sagt så mye mere enn hei og hallo i fremtiden med dette kvinnemennesket. Lykke til....Du har virkelig noe å glede deg til....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Hvorfor vil du omgås de om de er så plagsomme==? Ville bare kutet ut eller snakket ut om det...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Hun er helt klart veldig sjalu... Og hvis ting er som du sier mellom de, så virker det ikke som om de har det beste forholdet heller.. og det er jo de som får barn fordi de tror at det bedrer forholdet. Ikke la henne ødelegge gleden din. Be henne dra ett vist sted hvis hun ikke klarer å holde komentarene for seg selv. Ekte gode venner oppfører seg ikke sånn!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Tror du skal være glad til at ikke hun er gravid ennå. Kanskje hvis hun blir det om et år eller to så er det noen andre hun har barn på samme alder som, så slipper du denne evige sammenligningen. Syns det høres helt snålt ut å innrede barnerom og kjøpe utstyr før man venter baby.!! Det er faktisk ikke mulig å legge inn bestilling på barn. Stakkars dama må jo ha alvorlig problem. syns du skal prøve å være normal og hyggelig mot henne, men det er lov å la være å bry seg om noe av det hun sier for det er rimelig spes. Kanskje du til og med kan greie å prate med henne og fortelle at det er slitsomt det hun driver med. Alt til sin tid. Lykke til
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Uff, slitsomt... Ikke lett å forholde seg til i alle fall, det skjønner jeg, og en noenlunde normal person burde vite bedre enn å prøve å gi deg skyldfølelse for at dere er gravid selv om de ikke er. Det finnes aldri "rettferdighet" i hvem som blir gravid osv, og det virker da som det passet ganske bra for dere nå da. Hun "venninna" di virker noe ustabil, og det er gjerne like greit at de ikke blir gravid dersom forholdet mellom dem er så rart... Hev deg over det, og tenk over om dette er venner/bekjente som dere egentlig har noe godt av å tilbringe tid sammen med?
line_n & sara Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 forstår at du er frustrert! og hvis du bare blir sint, såra og stressa av denne nabodama, ville jeg rett og slett "vanna" ut forholdet til henne litt, ikke invitert henne,eller ta i mot invitasjoner fra henne, få henne på avstand, rett og slett.. når du sitter der i ammetåka med nyfødt baby og barseltårer, er nettopp sånne egoistiske og tankeløse personer det siste du trenger rundt deg!! og sånne personer fortjener ikke et vennskap med deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå