Gå til innhold

hvor ofte ammet dere barnet deres om natten (0-1mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min våkner for mat kun en gang, og spiser ikke noe særlig da heller.. er så redd den ikke får i seg nok mat..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme som her.. helt i beg var det kanskje to ganger om natta, men n er det maks en gang noen ganger ikke i det hele tatt.. 2,5 mnd.

Skrevet

Da hun var så liten kunne hun fint sove 6-7timer i strekk uten mat.. Værre nå som hun har blitt 5mnd og mye mer aktiv, nå spiser hun hver tredje time hele døgnet for å få nok energi, blir nok grøt snart nå ja :)

Jeg var forresten som deg engstelig for at hun ikke skulle få nok mat, så jeg puttet henne i vogna og ruslet til helsestasjon for å veie henne minst en gang i uka den første tiden jeg.. De er så blide og forståelsefulle der at, vesla mi la på seg mindre enn gjennomsnittet, men helt innenfor normalen likevel.

Skrevet

Han våkna 2 ganger om natta. Nå er han 3 mnd og våkner 1 gang :)

Skrevet

La henne for natten ca klokka 12. Spiste igjen 05.30 og 08 ca.

Skrevet

I starten la vi sjarmtrollet i sengen i 23-tiden og vi sov til ca 9. I løpet av den tiden fikk han mat 2-3 ganger

Skrevet

La seg mellom 22 og 00, og sov til 8 ca, og fikk da et måltid i løpet av de timene:)

Skrevet

legger vår lille ca 23. våkner og får mat 2 ganger frem til klokken 0700.

Skrevet

Mellom tolv og åtte tok ho eit måltid andre gangar kunne ho sove frå tolv til seks. Ho åt kvar tredje time på dagtid. Ho la på seg 250g i veka.

Skrevet

huæææh...og her er vi våkne hvertfall tre ganger ja!

Skrevet

Da gutten vår var på den alderen fikk han pupp nesten hele natta... Han hadde kolikk, og det eneste som hjalp på smertene var å bruke mamma`n sin som smokk. Jeg trodde aldri jeg kom til å samsove, men det var eneste løsningen for å få litt søvn. Jeg kjøpte en ammemadrass, og både jeg og lillegutt fikk en bedre natt:)

Skrevet

Et så lite barn kan du godt legge til puppen flere ganger i løpet av natten. Mine har fått sinnssykt mye pupp, natt og dag. Og så kutter vi ut nattpuppen ved ca 8 mnd. Og så blir de forkjølet, og puppen er det eneste som er bra, og så er det på'n igjen med nattamming og ny runde med matstopp på natt.

Mitt poeng er: Føler du at ungen kanskje ikke får i seg nok mat når han bitteliten bare har ett måltid på natt, så skal du vekke han og sørge for at han får litt til.

Det er ihvertfall ikke feil å mate en unge med pupp. Og heller for mye enn for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...