SnupsaTupsa Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 en som sier at man ikke skal benytte sånn dvd-spiller og skjerm i baksetet når barna sitter bakovervendt, og at dette har vært diskutert her inne. Hvorfor ikke det da? helt håpløst å søke opp gamle innlegg, så da spør jeg heller. Håper noen kan svare meg.
miapia Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Kan vel løsne i kollisjon.... selv små ting blir veldig tunge i en kollisjon og kan gjøre stor skade.
børdi Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 bruker dvd vi selv om minsten sitter bakover, fester den godt, så sitter den,,,,, men alt er jo farlig nå om dagen så,, sukk....:-)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 hvist det er at sjermen kan løsne i en front kollisjon, er det vel bare å sikre den bedre, men den vil gjøre STOR skade hvis den løsner!
SnupsaTupsa Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 ok, takk! det er jo klart... men at den løsner og kastes avgårde kan vel også skje andre veien... vi lurte på å ha en skjerm i midten så begge kan se. Eller blir det for smått så de bør ha hver sin? Får sikre den skikkelig! Ikke særlig trafikksikkert med en på snart 1 år som hyyylskriker konstant hele veien heller! ;P
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Da må jo prinsippet være det samme om de sitter forover også da.. Nei, har har vi den i passasjersetet for minsten sitter bakovervendt. Skjermen er jo ikke så stor mtp at begge skal se, men vi kjøpte en dobbel en på Elkjøp til 998,- Da er det med en ekstra skjerm.. De må se samme film da, men det er to ulike skjermer:o)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 det kan det, men front mot front er de krafigste, og når barnet ditt sitter bakovervendt får han den mitt i ansiktet, mens barn som sitter forover, har jo skjermen festet på forsetet. bare knyt til med ekstra sikring og kjør trygt:D ps. har du prøvd barnemusikk?
SnupsaTupsa Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 fortsatt ingen god grunn til å sette de fremovervendt istedet for å si det sånn! Vi sikrer de ekstra, så sitter de skikkelig! Var sånn dobbel vi tenkte på. Tanken på lyden bak der fa de ser på hver sin film er helt uaktuelt hehe Og de er så tette, ås er det samme som fenger uansett! Men visste ikke at de var så rimelige som det takker for hjelpen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå