EtMirakel Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har hørt det man kan på en måte tyde hvordan barnet har det i magen ved og telle sparka og tyde bevegelsene, skjønner liksom ikke helt det! er det sånn at hvis den sparker mer så har den bra og omvendt?
LeneSol Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Det jeg vet er at barne skal sparke hver dag fra den dagen du kjnner det første sparket. Det blir mer og mer aktivt som regel. Det tyder på at barnet trives.Går det noen dager uten å kjenne bevegelse fra fosteret må man ringe lege eller jordmor. Hvor langt er du på vei? Men husk det er forskjellig fra person til person.
EtMirakel Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 er 22 uker på vei.. jeg kjenner jo bevegelse hver dag men det hender at det er veldig lite og noen ganger igjen mye, så skjønner ikke der med og tyde det da:)
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Ikke fra første dag, nei. Men det er en bestemt uke man bør kjenne liv hver dag, husker dessverre ikke hvilken uke det var, men kanskje noen på 3. tri. kan hjelpe deg?
camosilla Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Fikk høre det er fra uke 28, er det vanlig å kjenne spark hver dag. Jeg for min del har kjennt det hver dag lenge før uke 28.
Niem og Patrick Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Mener det var rundt uke 28 en SKAL kjenne liv hver dag. Men er ikke 100% sikker.. Men man skal hvertfall ikke kjenne liv hver dag etter første spark!
dolly29 Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har kjent litt liv hver dag siden tir. (skulle da på ul og det var jo utgjort at det var akkurat da hun begynte å sparke;)) men jeg spurte både gu og legen om jeg skulle kjenne liv hver dag og begge sa at det var ikke uvanlig. (jeg er nå 20uker på vei). Hun ligger med hode opp og da skulle sparka kjennes fortere..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Hei! Sjekk ut www.telltrivselen.no =) Lørdagsklem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå