Blue Lady Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Triver å skal søke på en liten jobb og strever litt med CV... Skal jeg ta med ungdommskolen når jeg er 23 år? Skal jeg ta med ALLE jobbene jeg har hatt? har hatt 4 jobber siden 2000, flere har overlappet hverandre, eller skal jeg bare ta med de siste? Skal nyeste jobb stå øverst eller nederst på CV?
Bulikuli Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 ikke ta med ungdomsskolen. Jeg ville tatt med alle jobbene siden 2000 (i og med at det "bare" er 4 stk) (cvn din vil se puslete ut uten, hvis ikke du har masse kurs og masse utdannelse du kan fylle inn). Den nyeste jobben setter jeg øverst under "jobb-kategorien". Lykke til da!
Hjertefamilien Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Tar med all skole jeg.. Mange arbeidgivere som liker å vite hvor en person har tilbragt sine barne/ungdomsår..
Hjertefamilien Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Ups, var litt kjapp... Og alle jobbene du har hatt, den siste på toppen. Gjør deg flid med den, mange arbeidsgivere ser kun på cv'n.. Lykke til :-)
Blue Lady Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 Takk for svar. Dette blir alt for langt..... bør ikke cv ha bare en side?
Bulikuli Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg, personlig, ville ikke hatt med ungdomsskolen, i tillegg så kan du jo evntuellt kutte ut jobber som har liten relevans for stillingen du søker på. Cvn skal ikke ha mer enn en side.
Blue Lady Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2007 synes også ungdommskolen blir litt dumt å ha med egentlig.. virker nesten som at jeg ikke tror jeg har noen utdannesle og er litt desperat og må ta med ALT liksom.. hehe.. alt jeg tenker på. Engentlig har bare 1 av jobbene jeg har hatt relevans, men det ser litt nakent ut uten de andre.. de andre viser jo at jeg har jobbet fra jeg var 16 år så det må jo være litt positivt det da.
~sjiraff~ Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Ikke ta med ungdomsskole, det er totalt uinteressant. Ta med alle jobber du har hatt. Hull i CV'n ser ikke bra ut. Dessuten er det teit å begynne å dra fram erfaringer fra tidligere jobber på intervju om de ikke står på CV'n. Hvordan klarer du å få en CV på over en side om du bare har hatt fire jobber?
Blue Lady Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2007 hehe ja si det du ) Brukte en slags mal jeg fant og bare puttet inn utdannelse, jobb og kurs og da ble det sånn. Tok med litt av arbeidsoppgavene i jobbene jeg har hatt... Tok med 4 jobber, har hatt 2 til før det, men de var totalt urelevante hvertfall... tok ikke med ungdomsskolen.. Er bare en liten fillejobb jeg egentlig er overkvalifisert for, bare et vikariat i desember...
~sjiraff~ Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Kjempebra at du skriver litt om hva jobbene har gått ut på, skriv gjerne litt om hva slags arbeidsoppgaver du hadde også (veldig kortfattet) Skriv også litt om deg og dine egenskaper. Kanskje du kan bytte litt skrift og størrelse o.l. for å få det ned på en side? Hadde tatt med de to siste jobbene også jeg. Det at du har jobbet som ung ved siden av skolen er jo bae positivt.
Blue Lady Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2007 hmm.. jo kanskje det, men var jo bare 14-15 da... herregud, føler meg plutselig gammel nå, hoho...
~sjiraff~ Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Hva slags type jobb er det da? Jeg har ikke tatt med sommerjobber å gårder hos naboer f.eks selv om det var betalte sommer jobber... Startet med første "ordentlige" jobben for å si det slik )
børdi Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 gå inn her og se på eksempel på CV,, :-) på høyresiden på denne siden finner du både cv eksempel og søknad eksempel:-) Lykke til
børdi Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 CV kan ha så mange sider du bare vil.. ingen begrensninger der,
børdi Skrevet 26. oktober 2007 #16 Skrevet 26. oktober 2007 hahahaha, glemte linken,, hihi, sorry hodet er helt på tur om dagen her er den http://nav.no/page?id=678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå