Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 ammer og vil så gjerne ned i vekt. har begynt å trene men ser ikke ut til at dette hjelper noe. kan jo ikke slanke meg heller når man ammer. hva gjør jeg da??
mamman te Vetle og Alma Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 spis mer grønt, mindre brød og mer knekkebrød, drikk mye vann og gå mye turer:) Lett å si men ikke så lett å overholde, sitter her med noen ekstra kilo selv:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Tar tiden til hjelp? Snart ammer du sikkert ikke så mye lenger, og da er det ikke farlig om du går litt raskere ned i vekt Ellers kan du jo få legen til å sjekke stoffskiftet ditt...noen får det kludret til av svangerskap/amming sånn at det blir for lavt eller høyt.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 men å spise sunt er jo ikke å slanke seg da:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Jeg er 5 barnsmamma og trener på treningssenter! Så jeg svarer deg for jeg har masse erfaring Kutt snop og brus ( det har du sikkert allerede) og fortsett med treningen. Du vil bli i bedre form og bygge opp en god og sunn musklatur! Ryggen og magen din har masse bruk for treningen du gir nå. Grunnen til at du ikke går ned i vekt kan være pga hormoner i forbindelse med ammingen. Det skjer med meg hver gang, men når ammingen er over går jeg ned i machvekt ganske snart. Kroppen holder fast på "ammefettet" rett og slett! Men ikke gi deg! Kom i ditt livs form allikevel
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 JOBBER som trener :-) Dette ser jeg ofte! Ikke alle som går ned i vekt når de ammer. Og de som gjør det, går ofte for fort ned og mister verdifull musklatur.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 har hørt at når du ammer så holder kroppen på fettet du har opparbeidet mens man var gravid.(amme fettet) hormonene holder det igjen. vet ikke assa,men har hørt det. har noen erfaringer med å gå ned i vekt etter at man er ferdig med å amme???
Forskeren Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, jeg gikk først ned i vekt etter jeg sluttet å amme sist, dvs etter 13 mnd... kjedelig å "vente" på det, men da gikk jeg relativt raskt ned. Trener normalt 2-3 ganger pr. uke. Virker som ammefettet sitter godt denne gangen også
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 tror kanskje dette med at man går ned i vekt når man ammer bare er tull jeg, de som har opplevd det ville kanskje gått ned uansett om de hadde ammet eller ikke. eller hva tror dere??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå