ana baroma Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Var innom barnas hus og fra babystolen etterhvert. Dama i butikken anbefalte omtrent en forovervendt stol, de var myyye billigere (stemmer jo det), og sikkerheten kom jo an på sjåføren også. Dersom man har en hylende unge i baksete, og setet er bakovervendt, så ser man jo ikke barnet. Og da blir det mye kikke bakover, og ergo er man en dårlig sjåfør. Jeg ble litt provosert, ikke fordi jeg tror på alle som sier noe her inne, men fordi alle eksperter mener at bakovervendt er best. I tillegg mente hun at man måtte snu setet det sekundet barnet begynte å sparke oppover seteryggen...kikka på bilstol her om dagen, var jo en del tilbud, og tuppa vokser jo Jeg skjønner at bilsyke og slike ting kan gjøre det best å ha ungen forovervendt, men derfra og si at hun anbefaler meg å kjøpe forovervendt, det synes jeg er drøyt:/ Og om jeg blir stressa av en hylende unge? Har ikke blitt det til nå iallefall, blir det ille, så stopper jeg bare bilen og kikker bak:)
~sjiraff~ Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det er mange som jobber i babyutstyrsbutikker som ikke burde solgt bilstoler til barn. De har rett og slett ikke peiling.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Håpløst....!! Jeg møtte samme type når vi skulle kjøpe bilstol nr 2 til jenta vår.... I tillegg klarte damen å påstå at sjansene for nakkeskader var like stor med bakovervendt som med forovervendt.... Dahhhh... Jeg kjøpte IKKE bilstol i den butikken...
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Huff, kjipt når man treffer på folk som ikke har fått skikkelig opplæring. Hun ville sikkert bare være grei og anbefale den rimeligste
M&K+Påsan <3 Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fikk recaro stol til 3500,- kr av broren min. Det er framover vendt. JEg hadde ønsket meg det, desverre kunne det ikke stå mot kjøreretning. Til gjengjeld har det HØY standar, å bra nakke støtte og puter osv ..
Lillebror og stoerebror Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Er det i det heletatt noen bilstoler (nr 2) 9-18 kg som er bakovervendte?
ana baroma Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2007 Jada, det er det, men de er jo en smule dyrere enn de forovervendte... Huff, kanskje greit at jeg har en stund på meg til å sjekke litt rundt:)
M&K+Påsan <3 Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Ja .. Nok av de .. Vi har 9 - 36 da Man tar bare av noe puter og noe nakketing med årene ...
mammatilsommeren Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Altså, jeg synes det blir feil å legge skylda på de i butikken. Forovervendte seter er lov å selge og folk har forkjellige behov. Grunn til at det anbefales bakovervendte er OM det SKULLE skje en kollisjon så vil en bakovervendt sete forhindre % skade i nakken, med tanke på at hodet til barnet veier 3 ganger så mye som kroppen. En kollisjon kan aldri spås, bank i bordet at sånt ikke skjer, men dessverre så skjer det. Noen av disse bilistene er blandt annet foreldre som sitter bak rattet og skal bare gi smokk eller trøste/se barnet i baksete og vips....så mister man kontroll på bilen. det er mye som kan skje. Det er faktisk bare her i norden folk er helt hysterisk på bakovervendte barnestoler om vi sammenligner andre steder i verden. Man er ikke noe dårlig mor eller la oss si selger ved å ha / selge en forovervendte barnestol. Som regel så spør de om man skal ha bakovervendt eller forovervendt. Om du synes du burde ha bakovervendt hvorfor spurte du ikke om bakovervendt da, hvis du synes de andre ikke er anbefalt??? Det er du som bestemmer hva du vil kjøpe uansett! Så du mener at vi forldre som har barn forovervendte er dårlig foreldre da? Husk at ikke alle biler har plass til en bakovervendt sete, det tar mye plass, derfor velger mange forovervendte! De gjør bare jobben sin, og mener du noe annet så synes jeg du heller burde ta det opp med butikken/vedkommende isteden for å slenge dritt om alle de som jobber der. Har selv jobbet i butikk og vet hvor lett det er å slenge dritt og kommentarer om diverse butikker på blandt annet forum som dette. Lykke til med valg av setet. jeg vil ikke provosere. Dette er bare en mening akkurat som din.
jif baderom Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 var du på renes i kristiansand? har hørt fra en annen i området som selger bilstoler at på renes får de provisjon på å selge enkelte typer seter fra forhandler( eller noesånt), derfor anbefaler de alltid framovervendte seter fordi de tjener best på de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå