Jente 81 Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hadde kalk i morkaken sist jeg var gravid og ble derfor satt i gang før termin. Hun hadde da ikke vokst på noen uker uten at dette ble lagt merke til. Er det noen som har noe greie på dette her? Lurer vel mest på om det pleier skje igjen, hvor stor prosent? Er dette det samme som morkake infarkt? Takknemmelig for svar:)
line_n & sara Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 eh..hadde også kalk i morkaka v forrige ul, i uke 32, var i følge legen på føden heelt vanlig mot slutten av svangerskapet, og betydde at morkaka gjorde jobben sin! (det er ikke d samme som infarkt) kan ikke gi deg noe annet og bedre svar, men snakk med jordmora/legen din, siden det visst var en del kalk forrige gang hos deg!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg hadde kalk i morkaken sist, men det ble ikke merket før hun kom ut av seg selv. Dette kunne godt veldig galt for min del. magen hadde ikke vokst på 2,5 mnd, men ingen hørte på meg. Jeg hadde vert til UL da jeg var 27+5, da var hun 900 gram, to uker før terminen kom hun ut, hun hadde berre vokst 900 gram på alle de ukene, så hun var berre 1800 gram. Jeg får ekstra oppfølging neste gang dersom jeg skulle bli gravid igjen
Jente 81 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg ble satt i gang sist når de fant ut dette, og hu ligger etter på veksten ennå. Veldig kjedelig da jeg føler dette kunne vært ungått om det ble lagt merke til. Åssen går det med jenta di nå da? Jeg blir fulgt opp nøye nå, med ul i uke 28, 32, 34 etter som jeg forsto.... Men det er jo ikkenoe info noe sted om dette...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 legen sa jeg var heldig så i det hele tatt fikk se henne i livet, hun har knappt nok fått næring nok til å klare å overleve, men det sier seg jo selv. Hun ligger ikke lang etter på vekst nå. Jeg matet henne hver 3. time hele døgnet i til hun var maaaaaaaaaange mnd gammel. Jeg hadde på vekkerklokke om natten da hun var baby. Jeg brukte 1 rime på å få i henne litt mat, så det var mye stress. Nå er hun 10 mnd gammel og er kjempe glad i mat. Jeg skal ha ekstra oppfølging fra uke 42 og utover dersom jeg i det hele tatt klarer å bli gravid igjen. Pga andre ting skal jeg også ha ekstra oppfølging i begynnelsen av svangerskapet mitt
Ildfluå Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg mistet barnet mitt sist i uke 40, 6 dager før termin. Akutt morkakesvikt. Barnet var over 4 kg, så ingen mistenkte noe galt. Ved første fødsel 9 år tidligere, fikk jeg beskjed om at morkaken var forkalket og de lurte på om jeg hadde røkt. Denne gangen får jeg oppfølging fra uke 22, måle gjennomstrømning. Dette gir meg ingen garanti, da det skjedde så brått sist. Skal bli satt igang 2 uker før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå