ChicaEnero Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hva må vi gjøre når barnet er født? Kan tenke meg at det er noe papier arbeid? Hvilken helseoppfølging er det? Er den obligatorisk? Jeg har tenkt å være litt utenlands under permisjonen siden mine foreldre bor utenlands. Kan man f.eks. velge privat helseoppfølging av barnet?
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Rett etter fødselen må far skrive under på at han er faren. Ellers innen 3 mnd tror jeg det er, må du gi beskjed om barnets navn til folkeregisteret. Ellers velger de. Forsikre barnet er greit å gjøre. Helsestasjonen ved deg kontakter deg etter fødselen. Da kan du hvis ønskelig få møte en helsesøster. Så er det 1mnd, 2mnd, 3mnd ,4,5,6,7,10.12.15,24mnd kontroll på helsestasjon. Da er det vaksinasjon noen ganger. Jeg regner med at du kan bestemme selv hvordan du vil gjøre dette. Jeg har likt å gå på helsestasjonen. Vi er da en gruppe på fire + helsesøster.
Galskapens overhode Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Navn må sendes inn til folkeregisteret innen 6 mndr er det. Du får papirer tilsendt i posten ca 4-6 uker etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå