Gå til innhold

Til dere som har eller hadde unger med kolikk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva prøvde dere av de hjelpemidlene som finnes uti verden??og hadde det virkning???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvde:

sukkervann- litt effekt (kortvarig)

fennikel te- litt effekt

massasje- hun bare vrei seg

varmt bad- litt bedre ei lita stund

bære i "kolikkgrep"- hun ble stille, men det var veldig slitsomt i lengden for den som bar

fotsoneterapi- hun ble som ny etter 3 behandlinger

kommer ikke på noe mer vi prøvde, føltes som bi prøvde ALT utenom kiropaktor...

Skrevet

Småen var sterkt angrepet av kolikk. Hadde mye magevondt og en skiveutglidning i nakken som og virekt inn på magen og humøret.

Vi har vel prøvd det som finnes(nesten)

Hadde 6 behandlinger hos kiropraktor, han ble bedre av dette, men ikke kvitt kolikken.

4 behandlinger hos osteopat. Dette hjalp masse, og han ble faktisk kurert.

Prøvde og et pulver som selges på helsekosten som skulle være så bra, men det hjalp ikke.

Brukte Minifom da kolikken sto på som verst og det hjalp oss MYE! HAdde nok dødd både jeg og småen om vi ikke hadde brukt det for å ta av det verste.

I tillegg så brukte vi mye konsentrert sukkervann, det hjalp og bra.

HAr og prøvd ut nesten alle typer av mme som selges i norge, men kan ikke si at jeg merket noe forskjell, enten det er butikk kjøpt eller apotek mme. Noen var verre enn andre, men ingen var bra.

Ellers så hjalp durende lyder veldig på småen. Kjøkkenvasken, lyden av rennde vann, støvsugeren, føna og biler som sto å gikk andre durende lyder.

Dette var det jeg kom på i farta;)

En ting er iallefall sikkert, det går over :D

OG da er det så ufattlig herligt å endelig få nyte at man har blitt mamma.

Skrevet

Hvor gammel var jenta di når du prøvde dette da???

Tenkte jeg skulle prøve kiropraktor på markus,men han er bare 17 dager ennå,men nå orker jeg snart ikke noe mer...

Skrevet

datteren min var veldig plaget av kolikk.. hadde to behandlinger med soneterapi. ble helt ''frisk'' etter behandlingene..

Skrevet

hun var rundt 2 mnd ved første behandling...

Skrevet

hvor gamle var ungene deres når dere prøvde alt dette da???

Skrevet

Begynte vel da han var 3uker... holdet på til han var 3mnd da prøvde vi osteopat og da gikk det over. Om det var osteopaten eller alderen det vet jeg ikke, men vi så veldig forbedring etter å ha vært hos osteopaten så tror nok det var hun;)

Skrevet

Det frarådes bruk av Minifom - bare sånn for opplysningens skyld...

Vi sleit med kolikk, og det som hjalp her var kiropraktor. Etter første behandling var det værre enn noen gang. Andre gangen mye bedre, og tredje behandling - BORTE!!! Tok i underkant av to uker å bli kvitt dette, og det var virkelig verdt det det kosta. Tror det var 120kr gangen.

Du kan prøve andre ting også, men jeg synes ikke det hjalp mye. Du må slutte å drikke brus, kaffe, melk, juice. Også slutte å spise det du merker gir økte plager. Det kan være løk, bønner, noen typer frukt osv.

Uansett, jeg føler med dere. Lykke til, håper dere finner ut av det snart.

Skrevet

Kiropraktor og sukkervann fungerte, ikke minifom.. eller fenikkelte... prøvde ikke noen andre ting

Skrevet

Han var rundt en mnd gammel da dette sto på som værst!

Skrevet

Vi hadde en som var sterkt plaget. sutret og gråt i rundt 12 timer om dagen. fra hun var rundt 14 dager gamel. Eneste som hjalp var å amme. da tok det omtrent 20-30 min før det på ny var gråting.

Vi hadde ett døgn der hun holdt på i 22 timer og sov kun noen minuter innimellom da var hun blitt akkurat 3,5 uke da ringte jeg kiropraktoren og fikk time dagen etter.

Merket bedring allerede etter 1. behandling og etter 3 behandlinger var hun så godt som frisk. tok 2 uker å få behandlingen.

Hun var helt stiv i bekkenpartiet som måtte løses opp derfro hadde hun vondt.

Synes ikke du skal tenke på at babyen din bare er 17 dager hvorfor vente hvis det hjelper emd behandling?

Skrevet

Vi begynte med kiropraktor da hun var ca 1 mnd. Natta etter 1.behandling var den j....... vi har hatt, så da tenkte jeg at det ikke hadde noe for seg. Men tok tilsammen 4 behandlinger og det ble gradvis bedre. Skrikingen stoppet på dagen etter siste behandling!!! :-) Gjett om vi var glad..... :) Er jo vanskelig å si om det var behandlingen som hjalp eller om det ville stoppet av seg selv, men vi er ihvertfall overbevisst om at kiropraktor fungerte veldig bra for datteren vår, og for oss. Underveis hadde vi minifom, sukkervann, ammete, dietter for mor og diverse bæremetoder som små-hjelpemidler. Ingen av disse fungerte egentlig, men jeg husker at det hjalp å ihvertfall bare prøve noe. Så føltes det som at vi ihvertfall gjorde noe. Er grusomt å bare sitte og vente på at de vokser kolikken av seg...... Men trøsten er at det faktisk blir borte!!!!!!!!!!!!!!! OG når det er over så vet man at man kan tåle hva som helst ;) LYKKE TIL!!!!!!! :)

Skrevet

Takk for svar og god hjelp alle sammen:)

Da ringer jeg kiropraktor på mandag også får vi la det stå til:)

Klem til alle og ha en god helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...