Gå til innhold

Temping som graviditetstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det konsekvent at man får en vesentlig stigning i temp hvis man er gravid og når ca. kommer denne stigningen?

Isåfall kan man jo bruke temping som G-test... ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temping er en billig måte å sjekke graviditet på ja. den holder seg jo oppe rett etter el, og stiger ca etter en uke. det skjer et kraftig tempfall om mensen er rett rundt svingen, holder den seg oppe, er man jo gravid. har stemt på meg hver gang, men aborterer jo hele tiden. noe jeg også leser av på tempen

Skrevet

Huffda, så trist. Når du først endelig har blitt gravid så går det galt. Hvordan merker du det på tempen da? Egentlig har jeg lyst å slutte å tempe,,, for har jo lyst å leve i håpet LITT da. Men kan du også svare hvor mye CA. er det snakk om at tempen ligger på etter EL? og hvor mye stiger den ca. om man er gravid`??

Skrevet

hei =)

jeg begynte å tempe etter el,og den har gått opp 0,6 ca..har ikke gått ned enda. hadde el den 10-11 oktober.. tror jeg har ikm i morgen. den har ikke gått ned enda. ligger på rundt 36.65.. hva ligger din på?

Skrevet

grunnen til at jeg bruker temping, er at jeg har pcos, noe som gjør at jeg har FRYKTELIG lange sykluser, og ikke har peiling på el ut fra det. det viser seg nå at jeg hadde el på tirsdag, og etter el har tempen ligget på 36,7. blir spennende å se fremover. kan sende deg linken til tempskjemaet mitt, så du får se

http://www.fertilityfriend.com/ttc/

Skrevet

Jeg begynte å tempe på dag 21. Samme dag var jeg inne å tok blodprøver for å se om jeg hadde hatt el. Det hadde jeg hatt!! Altså begynte jeg og tempe etter el, og det ser sånn ut:

36.48

36.47

36.47

36.46

36.49

36.68

36.89

36.68

36.89

36.86

36.71

Så om teorien om høye temper stemmer ser det jo veldig lyst ut for meg. Men dessverre er det nettopp bare det. En teori.

Ting varierer fra person til person, også dette med temp.. Jeg tok en blodprøve på dag 30 og den sa jeg ikke var gravid. Tempen min sier jo noe annet.. Men jeg har fortsatt ikke fått mensen da. Så vi kan jo krysse fingrene på at teori vinner over fakta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...