Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Vår gutt på snart fire år har vært bleiefri siden i vår, vært kjempeflink helt til han begynte i ny bh nå i høst. Han kan ha opptil 3 uhell for dagen og nå ønsker barnehagen at vi tar kontakt med helsesøster. Har sjekket om han har UVI men det har han ikke. Skulle få komme til helsesøster til uka og snakke. De i barnehagen sier de ønsker å begynne og "true" ham med å sette på bleie igjen men det synes jeg er å gå i helt feil retning. Noen erfaringer? Dette har pågått i omlag 2 mnd, ikke alle dager er like og noen dager er han helt tørr.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Blir han plaget, mistrives han? Eller kanskje han bare har det for gøy i leken? Det må vel gå an for de i barnehagen å sette ham på do med jevne mellomrom når de vet om problemet?
mayaya Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Hvis problemet kun er i bhg, så er det vel ikke helseproblemer, eller? Kanskje han glemmer seg under lek, blir for ivrig sammen med alle ungene? Hva om de tar han til hyppige doturer ei stund, og så ser om det stabiliserer seg av det? Da blir han vant til å gå fra leken til å gå på do, tenker jeg... Eller tenker jeg feil? :-)
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Han trives i barnehagen, og har funnet seg til rette og fått venner som han ofte prater om og leker med. Han har det nok travelt med å leke ja, men når personellet begynner å uttrykke at de er lei og sliten vet jeg ikke hvilke tiltak jeg kan sette inn...
Smellt P. Tjukka Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Vi sliter med det samme med jenta våres , bare at bhg er kjempepositiv ! Jeg er like rådvill som deg , men håper det går seg til ...
Lille Kolibri Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 OK, barnehage, ja. Eg grunna litt på kva i all verden den overskrifta skulle bety!!! :-)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Vi hadde det sånn med snuppa på 3 år og 2 mnd helt til i forrige uke. Da satte jeg opp et skjema på kjøleskapet, kjøpte klistremerker og sa at 5 merker (en rekke på skjemaet) ble premie. Lovte henne en FisherPrice "PC" fordi jeg trodde det ville ta tid. Det tok 5 dager.... ! ikke ett eneste uhell på 8 dager nå. Jeg ble 500 kroner fattigere, og lærte å ikke love for mye. Nå må hun være fri for uhell -da får hun klistremerke og får leke med PC'n. Hvis hun skulle ha et uhell kommer hun ikke til å få merke, og ikke til å få leke med den akkurat den dagen. Hun hadde sikkert vært like glad om jeg lovte henne en sjokolade....
elinmamma Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Like ille?? Lurt å spørre her inne vennen! Kanskje flere med erfaring. Godt det ikke var UVI da! Sender over en tidsklem herfra... hehe!
Bægge dætern Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 her syns jeg barnehagen forsømmer seg, hos oss får barn med dette problemet spesiell oppfølging. vi merker oss når det skjer og sørger for at barnet går på do i forkant. en voksen følger det på¨do og skal sørge for at barnet slapper av og tar den tiden det trenger for å tisse. det er viktig at dette skjer uten press og stress ellers så kommer det ingenting før de har kledt på seg og slapper av igjen. kom med et forslag til dem om dotider og foreslå at en som gutten din stoler på /liker følger ham. lykke til!
Huldretuss Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 He he, det gjorde jeg også. Skjønte ikke det at det kunne slite i BHen når hun gikk på do :-)
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Tusen takk alle sammen! Må ta meg en prat med dem på mandagen i barnehagen, må bare grunne litt på hvordan og hva jeg skal si. Kan jo hende det råder litt sånn "fortvila" miner over hans uhell, og det smitter kanskje over på gutten. Sånn at det e blitt negativt og sånn. Takk for innspill! Tidsklem tilbake Elinmamma!!!!! Skal se Idol og vaske litt, men er nok på msn siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå