2008 og 2011 mamma Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Da rusler jeg inn til dere i 2.trimester. Er 12 fullgåtte idag!!! Var hos legen idag pga oppkast/kvalme og at jeg har hatt influensa symptomer . Pga at jeg hadde feber og forhøyet Crp (=bl.prøve som måler inf. i kroppen) ville han høre litt på fosterlyden. Det var en spent og noe nervøs mamma som lå der på benken, mens legen lette frem og tilbake. Den ene gangen utbrøt han "der har vi`n!!!" men så ble det borte igjen... Jeg fikk ikke høre noe orntlig hjertlyd... Han sa det var litt tidlig ennå, og at livmoren ligger så langt bak symfysen (ellerno...) enda. Og at jeg kunne komme tilbake om et par uker hvis jeg ville høre. Nå tenker jeg på det hele tiden!!! Tenk om det ikke er noen der inne?? Noen som har opplevd det samme i uke 12??? Leste mange innlegg inne på 1.trimester om folk som har hørt hjertelyden allerede i uke 7-8... Litt stressa jeg!!!
memo Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg var hos legen i dag og er 14+5, han ville egentlig ikke høre etter hjertelyden ennå da det er tidlig. Men siden jeg var så urolig skulle han gjøre et forsøk, men jeg måtte være forberedt på at det var mulig han ikke fant den. Så ville tatt det helt med ro. Er helt normalt.
kariuss Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 nettopp det som er så dumt å sjekke hjertelyden så tidlig for folk blir så stressa når man ikke finner den...
~Mita~ Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 ta det helt med ro! Fant ikke hjertelyd til meg før i uke 17, er 22+0 i dag og allt er bare fryd og gammen ) Uke 12 er veldig tidlig å høre hjertelyden i og med at fosteret er så lite og ligger så langt nede. Å høre hjertelyden helt ned til uke 7-8 hører heller til unntaket enn regelen. Allt er nok helt fint skal du se )
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Min erfaring er at leger ikke finner hjertelyden før ganske langt ut i svangerskapet. Da er dessuten magen full av gelekliss. Jordmor derimot finner som oftest på første forsøk
mamma`n til nurk Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg var hos legen i går, uke 20,og fikk beskjed om at det var ikke sikkert han fant noe siden det fortsatt er tidlig i svangerskapet...Fant i går, men det tok litt tid. Fant ikke i uke 15... Ikke noe å bli stressa over:) Er fullstendig normalt!
~falck~ har fått baby! Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg trodde ikke det var vanlig å høre hjertelyden i uke 12 jeg... Jordmor sa til meg (i begge svangerskap) at det ikke er sikkert vi hører no, første gang hun prøvde nå var i uke 22. Så vidt jeg fikk høre da:) Du skal ikke bekymre deg!
Blå + en i magen Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Nøyaktig det samme skjedde med meg i uke 12. Legen lette lenge, trodde hun fant hjertelyden, men nei... Tilbake om 2 uker. Jeg klarte IKKE slå meg til ro med det. Bestillte privat UL på Volvat samme kveld, og skrev samme type innlegg som deg her i mellomtiden. Da jeg kom på UL var alt heelt fint. Babyen sprella rundt:) Og jordmoren jeg kom til synes det var forferdelig at legen kunne skremme meg på den måten. Hun mente at det ikke var noe poeng å prøve å finne hjertelyden så tidlig, fordi livmoren ligger så langt ned og bak. Man måtte ha flaks og treffe et bestemt punkt for å høre den. Så hun sa jeg kunne ta det helt med ro. Så jeg tror alt er i sin skjønneste orden med babyen din også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå