Gå til innhold

Hvor mye klær i str. 50??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær og hva bør jeg handle i str. 50?

Har termin i januar.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg litt på også... har ikke stort i str 50... Men i 62 og 68, så er vel på tide å kjøpe litt smått i 50 og 56...

Skrevet

Jeg er kjempefan av klær i str. 50 og jeg kan ikke få sagt det mange nok ganger at selv forholdsvis store babyer på nærmere 4 kg passer denne størrelsen perfekt når de er nyfødte og noen uker fremover. Str. 62 er den str. man erfaringsmessig får mest av i gave.

Kjøp halvt om halvt av 50 og 56, det har jeg gjort.

Skrevet

Ingen barn i min familie (eller vennekrets for den saks skyld) har passet inn i str 50, rett og slett fordi de alle barna har vært godt over 50 cm ved fødselen, har derfor bare kjøpt fra str 56 og oppover. Ville ikke satset på å kjøpe mye i str 50, trenger du det kan du jo eventuelt be pappen dra på en liten shoppingrunde eller ytre ønske om barselgaver i denne str. Er jo kjipt å kjøpe masse du kanskje ikke får brukt for.

Skrevet

Min bruker endel 50 enda. joggedresser/sparkedresser og bodyer passer fint. han er 8uker i dag og veier nesten 5kilo. skal sier at han går rett i 56 også da men mye i denne str er det fremdeles god plass i! han nærmer seg i tillegg 60cm nå.

syns det er stor forskjell på klærne i dag også, str 50 i den ene butikken kan være like stor som 56 i den andre butikken.

Skrevet

Jenta mi var 52 da hun var født, men vi brukte likvel 50 de første ukene. Er så STYGT når klærne henger og slenger rundt eller brettes opp en masse.

Skrevet

Med sønnen vår kjøpte vi ingen klær i 50, mest i 56 og oppover.. Men da han kom ut og var bare 49 cm, måtte vi si til familie at klær i str. 50 hadde vært fint og få!!!

Så denne gangen skal vi kjøpe litt jenteklær i str. 50. En god del faktisk, for sønnen vår brukte 50 i 2 mnd ca..

Kommer til å kjøpe 5-6 bodyer, 2-3 strømpebukser, 2-3 sokker, 3 bukser og 5 gensere ca. Må ha en dress til å ha ute i vogn og bil, 1 lue, 1 par votter, myke dunsko. Et sett med ull stilongs og body og sokker..

Får jeg keisersnitt før jul, så må jo snuppa få en kjole til å ha på julaften.

Dette ble veldig langt, men nå fikk jeg "ryddet" opp i hodet mitt og finni ut hva jeg skal kjøpe!!!!

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor stor ungen er da, men vi hadde faktisk kun noen få bodyer og strømpebukser i str 50. Sparkebukser og dress i 56.

Denne gangen har ei venninne lånt meg noe i str 50, men blir ungen en 4 kilos og 51/52 cm denne gangen også, så tror jeg ikke det passer. Det ser så smått ut, men så varierer jo størrelsene også en del fra merke til merke da.

KappAhl er f.eks veldig stort i størrelsen. Name it også, så viss jeg skulle kjøpt noe, hadde jeg kanskje gått for det. Men får du en middels, eller liten baby, så er jo 50 passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...