wennis Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Det høres idiotisk ut, men det gjorde altså jeg... Tenkte jeg skulle legge inn et innlegg hvis det er andre som har svimt av, og kanskje bør få sjekka urinen. UVI skal jo behandles. I følge legen min så fører UVI til "økt vannlating" (som han sa hehe) og er en ikke flink til å drikke da, så blir en dehydrert... Så, sammen med andre gravideting som litt lavt blodtrykk etc, er det ikke uvanlig å besvime... Så nå går jeg på medisin og blir forhåpentligvis fort frisk. Forresten noen som vet hvorfor gravide får så lett UVI? Hormoner? Sex? kaldt?
Erisa* Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det er lettere å få forskjellige infeksjoner, ikke bare UVI, fordi immunforsvaret reduseres under svangerskapet. Det er helt nødvendig for at kroppens immunforsvar ikke skal reagere på de fremmede cellene (som er babyen) og støte det ut. Men det gjør at vi blir mer utsatt for andre ting, som f.eks Listeria og UVI (uten sammenligning forøvrig) Det er veldig viktig å drikke rikelig når man har UVI. Det er lett å tenke at det er neten bedre å la være, i håp om at man da ikke må tisse så ofte, men dengang ei:) Så det er fint at du forteller hvordan det gikk med deg! Regner med at du er flink til å drikke nå God bedring!
wennis Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 takk takk :-) - Ja nå går det ene glasset med vann ned etter det andre! Var nok litt sammenfall av uheldige omstendigheter. Er vanligvis flink til å drikke mye, men fikk nok ikke drukket nok forrige helg pga vannet i Oslo. Så da gikk jeg i gulvet i steden:) Men det positive er jo at jeg fant ut at jeg hadde uvi - over 2 uker til neste kontroll. Skummelt at en kan gå med det uten å merke det.
Erisa* Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, det er litt ekkelt. Men vanligvis blir det ikke noe farlig, heldigvis:) Forstår at du ikke har fått i deg nok drikke hvis du bor i Oslo, blir litt skremt av sånt vanngreier, og det er litt tiltak å kjøpe så mye vann også Men det er vel trygt igjen nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå