Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Ser det er kommet debatt i media om ris. Jeg er sjokkert ovet at det fortsatt finnes folk, ja politikere og kjente mennesker som syns at det er greit å rise barna. Jeg ble selv rist som barn og broren og søsteren min også. Det var grusomt og vi var flaue i flere dager eeterpå. Ja far og, selv om det var han som gjorde det. En gang hadde jeg med en vennine på hytta. I bilen fikk pappa greie på noe jeg hadde gjort galt. Han sa ingenting, bare kjørte videre. Etter vi hadde kjørt halvannen time kjørte han inn på en øde rasteplass. La meg over fanget,trakk ned trusa og ga meg ris på rumpa. Kan tenke deg hvor gøy det var å sette seg inn i bilen igjen og kjøre halvannen time til. når alle hadde sett hva som skjedde pluss at rumpen verket. Nei til ris
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, og du lærte sikkert leksa di og gjorde ALDRI noe galt mer? Rising er totalt feilslått oppdragelse. Det eneste ungene lærer er å bli flaue og at mor/far har voldsmakt. Barn bør selvsagt ha rettsvern på lik linje med voksne - du kan jo ikke banke voksne uten at samfunnet legger seg borti det. Nei til ris og vold mot barn!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Flaue? Ble ikke flau jeg, bare sint
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fikk også ris når jeg var barn, og spør du meg, er det vold! Samma faen hvor du slår vel?? Rumpe, fjes, ett slag er ett slag! Skjønner ikke hvordan faren min klarte det, jeg hadde aldri klart det med mine barn. Blir skikkelig forbanna når jeg tenker på det og har lyst å gi både min far og mor en skikkelig lusing!!!!!
Diva Muffin Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tror jeg hadde blitt takknemlig om foreldrene mine holdt seg til å rise meg istedet for all den andre dritten de gjorde...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tror nok ikke jeg tok noe skade av det. Men det var en annen tid, og mer godtatt da. Jeg ville aldri gjort det med mine barn. Nå er det forbudt ved lov, og det er bra. Selv om jeg ikke tok skade av det betyr ikke det at andre ikke gjorde det, man er forskjellige. Men det er godt at det er forbudt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå