Gå til innhold

Morsmelk eller erstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er så mange som gir mme her. Er det fordi dere har ammeproblemer eller fordi dere rett og slett ikke gidder å amme? Rart det er så mange som sliter. Virker som det er mer vanlig å gi mme enn mm. Mulig jeg tar feil. Til info så er det både billigere og mer lettvint med mm. Jeg er i alle fall veldig glad jeg slipper å koke, varme, vaske, tilberede etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk utrolig mange som sliter med amminga. Mange forventer at det skal gå av seg selv og blir lei seg når det viser seg at de ikke får til eller kan amme.

Så er det sikkert de som ikke ammer fordi de de ikke vil, men jeg tror ikke det er hovedårsaken til at mange gir mme.

Har for øvrig lagt merke til at det er lett å legge skylda på mor, "hun er lat og gidder ikke", "tenker bare på seg selv" osv.

Men herregud, folk flest gjør vel for f*** så godt de kan...

Skrevet

Jeg slet med amminga til alle tre, de to første ga jeg opp, sikkert for tidlig, så de er flaskebarn. Sistemann strevde jeg skikkelig, prøvde det meste fra nesespray til akupunktur. Ammet til han var 11 1/2 mnd, men fullammet kun de første 6 ukene. Da ble det for lite til knerten. Så han er mm og mme-barn:)

MEN dog, friske og sunne barn, alle 3:)

Skrevet

De aller fleste sliter med ammingen. Spørsmålet er om de gidder å slite så mye at slitet går over eller gir opp og gir mm tidlig. Og andre har selvfølgelig andre årsaker til å gi mm, som f.eks. medisininntak.

Skrevet

og jeg skulle ønske at det gikk å amme men det gikk ikke så jeg må vaske og destilere, trenger egentlig ikke destilere lenger men jeg gjør det for det jeg da(hønemor)

kos deg med ammingen, og ikke tenk så mye på hva andre foretar seg.

Skrevet

Hehe. "Til info så er det..."

Skrevet

ikke at jeg trenger å forsvare meg selv til deg anonym,for det er faktisk mange som sliter med dette,og jeg er en av de..

det gikk helt på skinner i begynnelsen helt til det begynte å minske for hverdag..melka forsvant..så det er faktisk ikke sånn at noen ikke GIDDER å amme..herregud..

Skrevet

Har faktisk også lagt merke til det. Folk med 5 uker gammel baby som lurer på hvordan man trapper ned med amming for å unngå spreng. Snodig man ønsker å slutte og amme så tidlig.

Skrevet

Hvordan kan du svare for alle andre?

Skrevet

Nææ tuller du? er det billigere og enklere med mm enn mme? Pokker DET skulle jeg tenkt på før jeg mistet melka!

Skrevet

Feil sted å spørre. Skjønner nivået her inne er litt lavere enn ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...