Gå til innhold

skal fly med en på 5 mnd, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

ferdig mme?

jeg skal prøve å amme på opp og nedtur men håper ikke det blir noe tull da.

Jeg skal sitte forrest i flyet, er det barneseng der?

mener jeg har sett det tidligere.

reiser til gran canaria.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg kan ikke svare deg på alt, men noe... ;-)

Jeg tok med vesla mi i bæresele gjennom sikkerhetskontrollen.

Du kan ha med ferdig mme, men husk at du ikke har lov til å ha med deg mer enn 1 dl (du kan evt ha flere flasker da). Du må vise frem disse for sikkerhetsvaktene.

Jeg vet ikke om det er barneseng på flyet, hvis det er det, så kan du sikkert legge barnet ditt der (unntatt på opp- og nedstigning). Ellers er det puter og tepper på flyet om du skulle måtte ha barnet på fanget.

Skrevet

Jeg hadde med vann på flasker, og mme-pulver vedsidenav, gikk helt greit det, var vel to dl i hver av flaskene. Måtte drikke en liten sup av vannet ved en av gjennomgangene eneste.

Har aldri sett noe barneseng på flyet, men nå har jeg kun reist innenlands med tulla mi enda. Mulig de har det på lengre reiser..

Skrevet

Vi har vært i syden 2 ganger med lillegutt på 8 mnd, første gang 3 mnd og 2.gang 6 mnd, gikk kjempefint begge gangene.

Hadde med utpumpet morsmelk på begge turene, og jeg måtte ikke smake på det gjennom sikkerhetskontrollen, men hvis du må, så er det ikke noe krise. Men tror heller ikke reglene for 1 dl (100 ml væske) gjelder på barnemat, fikk i hvertfall ikke inntrykk av det. Men kommer sikkert litt an på hvem som står i kontrollen akkurat den dagen osv, vet ikke om de praktiserer likt.

Ammet lillegutt når vi tok av, men sist tur så sov han når vi landa, gikk kjempe fint det også. Han er kanskje heldig som ikke merker noe til landing og letting, men kjekt å være på den sikre siden og amme.

Lykke til, og god tur til varmere strøk!!!

Må si det frister nå i høstmørket og kulda!!!

Skrevet

Glemte å si at vi ikke hadde barneseng på flyet, hadde han på fanget hele tiden, men kommer kanskje an på hvilket selskap man reiser med. Vi reiste med Apollo begge gangene. Kanskje Ving ( MYtravel) har slike senger ennå??

Skrevet

Jeg reiste med SAS, og de forlangte at ungen skulle sitte på fanget mitt og se fremover, med babysele rundt magen når vi lettet og landet. Så vesla her hadde smokk i munnen, gikk veldig greit det...

Prøvde å amme på turen, men det er fryktelig trangt, vesla her nektet plent å legge seg til puppen. Kanskje flaske er bedre. Tenkte jeg skulle prøve meg med en sånn liten kartong med ferdigblandet mme neste gang, de kan vel ikke nekte deg det hvis den ikke er åpnet?

Skrevet

heisann:)

Jeg har akkurat vært på ferie med gutten min å han satt på fanget mitt hele turen,han sovnet av da vi tok av å hadde da bare sutten i munnen å jeg satt å rørte på den slitt lik at han sugde... va litt mye risting da så satt æ ennda å rørte på armene når han lå der,så han stompa rimelig godt ja:)

å på nedturen så hadde vi bare sutta å æ rørte litt på den så han sugde.

ang det me mme på flaske å det så kan du ha me dæ så det rekke hele turen,æ hade sjøl me mæ to flasker me 180ml i. hadde også en pakke me ferdig nan i sekken å dem sa ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...