Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere sikkert har fått med dere så er 5 badeanlegg i Bærum stengt pga Legionella funn, og vi har vært på babysvømming i ett av de aktuelle anleggene..

Jeg har i hele dag forsøkt å få klarhet i om det kan være fare for at mitt lille gull kan være i faresonen for legionellasmitte, uten å få noe klarhet i det. Og jeg blir så sint! De vil rett og slett ikke svare meg direkte for om det er noen fare eller ikke. De kunne i det minste ha vært ærlige og sagt at jo, det kan være en sjanse for det.

Jeg ahr ringt fastlegen og legevakten og alle kommer med samme svaret: vi kan ikke svare på din henvendelse til vi har fått klarhet i omfanget av helse øst.

Når jeg da spør om det er noe jeg kan gjøre for å unngå at han skal bli syk, eller om det er noe jeg skal se etter av symptomer sier de: Vi vil ikke svare på dine henvendelser før vi har fått klarhet i omfanget av helse øst.

Dette kan ta flere dager! Hva gjør en bekymret mor i mellomtiden? Bekymrer seg ihjel? - Jeg får ikke en gang komme inn på legevakten hvis han ikke har alvorlige symptomer på smitte! Da kan det jo være for sent!!! De sier jo selv at for gamle, syke og spedbarn kan legionella være dødelig!

Synes dette er skummelt og leit. Selv om jeg sikkert bare er hysterisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette hadde ikke jeg hørt noe om. Nå ble jeg litt bekymret (selv om gubben sier jeg ikke må bekymre meg så mye, men hva annet kan en gjøre..). Vi får vel sjekke ut symptomer og være litt ekstra påpasselige de neste dagene.

Fint om du oppdaterer meg eller her om du finner ut noe mer definitivt.

Jeg synes ikke du er hysterisk, i så fall er jeg det også..

Skrevet

Heisann igjen

Jeg ser at bl.a folkehelseinstituttet har endel infor om symptomer o.l.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55856::1:5800:68:::0:0

Syptomer å være på vakt etter vil jeg da tro er feber og trøtthet. Inkubasjonstiden var opp til 10 dager.

Nå får vi bare vente og se hva de finner ut om omfanget her i Bærum :(

Skrevet

Jeg har lest en del, og funnet ut at jeg ikke har så veldig lyst til å vente på symptomer. Jeg vil vite om det er nettopp vår svømmehall som hadde påvist legionella.. Det viser seg nemlig at de bare har stengt alle 5 pga at det var påvist ett eller flere steder.. For sikkerhetsskyld stengte de alle..

Men det må da kunne gå ann å ta dette FØR man blir alvorlig syk? Har man blitt eksponert så må det da finnes en måte å få vite det på?

Skrevet

Uff så ekkelt. Kan godt skjønne at du er litt engstelig...... spesielt siden du ikke får noe svar fra noen, tenker på symptomer ol. Vi håper alt går bra!!!!!

Skrevet

uff så fælt!!

Håper Matteo holder seg frisk og rask. Skjønner godt at du er superengstelig, det hadde jeg også vært!!

Skrevet

Uffda, skjønner godt at du er engstelig for småtten! Det må jo være superfrustrerende å ikke kunne få noe skikkelig svar heller! Håper junior holder seg frisk og rask!

Stor klem fra Sebastian og meg

Skrevet

Huff, dette er ikke noe gøy. Det var vel dusjene det gjaldt og ikke bassenget slik jeg forsto. Håper virkelig det går bra med dere alle sammen.

Skrevet

Uff, ikke noe gøy å gå og bekymre seg om sånne ting. Det er så skummelt og kan gå så galt, og kan kan ikke la være å tenke på det. Jeg var også superbekymra da Giardiafunn ble gjort i vannet, og jeg visste at Mia gjennom all mme'n hadde fått masse vann i seg.

Men de kan vel ikke gå ut med noe info fordi de er redde for å skape massehysteri, det kan fort bli urolige tilstander og så viste det seg kanskje å være ingenting. Vi får håpe det er tilfelle, slik det var med vannet hos oss.

Skrevet

Ikke noe hyggelig det der nei. Håper det kommer litt mere info snart så dere kan få slappet litt mere av.

Skrevet

Synes du kan bli litt hysterisk jeg...dette er jo veldig skummelt! Kan du ikke få hjelp på helsestasjonen? De har jo barneleger der! Helsesøstre er veldig hysteriske mennesker når det kommer til slike ting (min mor er i hvertfall det:), og vil helt sikkert gjøre det de kan for å hjelpe deg! Ikke ring dit men ta med gutten ned på stasjonen, eventuelt ring først for å høre når det er lege der.

Lykke til!!!

Skrevet

Uff dette er ikke noe moro! Vi håper også at lilleM ikke lar seg lure av slike basselusker og holder seg fin og frisk!! Legionella er ikke noe å spøke med. Håper dere får klarhet i hva dere kan gjøre/skal se etter av symptomer osv.

Stor klem fra meg og Tobias!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...