Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Skrekk og advarsel til dere som bor der..... Legionella er ikke å spøke med. Det skjønte jeg etter å ha intervjuet en som jobber med slikt og laget en artikkel om det...
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg vet, og jeg er supernervøs, for vi var nemlig på babysvømming i ett av de stengte anleggene i går! Ingen i kommunen, helsestasjonen, fastlegen eller legevakten vil svare på min henvendelse om dette kan være farlig for lilleM.. Og nå er jeg sint, redd og skuffet over at vi ikke får NOE informasjon.. Den informasjonen vi får er via media. Og som du sier, legionella er ikke til å spøke med, og i hvertfall ikke de aller minste! Meg selv er jeg ikke så bekymret for, men sønnen min er ikke mer enn 6 mnd.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 De er da pliktige til å svare på slike henvendelser!!!!! Ikke gi deg. Kommunen som har ansvaret for svømmehallen har helt klart også ansvar for å følge opp dette. Om de nekter så kontakt VG eller TV2. Hadde ikke nølt med å true dem med det heller jeg! Da blir det gjerne fart i sakene om ikke noe annet... Stå på og ta noen telefoner.... ingen vits i å sitte og vente på evt symptomer. Håper du får svar og får tatt noen prøver av både deg selv og lilleM:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2007 Den artikkelen jeg skrev om temaet, handlet faktisk om akkurat det at det er altfor dårlig kontroll på den sanitære biten her i Norge. Den industrielle har de fått mer oversikt over etter utbruddet i Stavanger og Sarpsborg for få år siden, mens sanitæranlegg ikke har samme kontroll.....Nå er det på tide at det skjer noe! Om du vil, så kunne jeg veldig gjerne tenke meg en prat om det du opplever nå og lage en artikkel på nettopp dette!!! Hadde vært supert for det ene bladet jeg skriver for - det er nemlig fagrelatert til slike ting;-)
Plutseliten :) Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Det er så forskjellig hva som står og hva de sier..i lokalavisen på nettet står det at det er i 3 haller det er funnet legionella...Bergerhallen,Nadderudhallen og Emma friskhus. Men de har for sikkerhets skyld stengt alle 5. Eldstegutten til sambo har vært på svømming med skolen i en av hallene 2 ganger denne uka. Uff...det er vel lite man kan gjøre med dette nå,bare være obs på symptomer som hoste.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Må man vente på symptomer da? Jeg synes det er for ille å være redd i dagesvis mens man venter på symptomer. Jeg for min del vil jo da tolke alle signaler som "symptomer" i ren frykt for at lilleM skal bli alvorlig syk. Er det ingen som kan svare på noe?
Gummelillan Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Oi, det har jeg da ikke fått med meg en gang jeg da. Ja, ja. Håper de finner ut av det og at ferrest mulig er rammet av dette. Tror nok også jeg ville plassert meg omtrent oppe på de ansvarlige - og krevd svar! De skaper jo egentlig bare enda mer frykt ved å håndtere dette slik.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 Sendt deg mail Seier & Glede:-) Nå skal vi få sving på sakene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå