Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 hvor vanlig er dette? er det da mindre sjanse for å bli gravid..? Jeg blør i ca 6 dager, der jeg to av disse dagene blør mye. Tidligere var syklusen min på ca 27-30 dager..hmm. Lurer på om det er vanskeligere å treffe EL ved korte sykluser..?
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det er vel ikke vanskeligere å treffe el- må bare starte kosingen noen dager før Hehe... Det som KAN være et problem med korte sykluser er hvis lutealfasen (altså tiden mellom el og ikm) blir for kort. Da kan egget få problemer med å feste seg
Dette skal gå bra Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Vet du hva som er normal lutealfase? Eller ideelt?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har forstått det slik at man rekner 14 dagers lutealfase dersom man ikke vet. At det liksom er "normalen". Men man lærer jo på skolen at en kvinnes syklus er 28 dager i gjennomsnitt. Men som dere kanskje har lest her inne varierer syklusene veldig fra person til person! Selv har jeg en lutealfase på 11-12 dager, og tror ikke at det er noe problem. Har hørt at 9 dager eller mindre er/kan være for lite. Egget skal jo få tid til å feste seg.. Correct me if I'm wrong Lykke til med prøvingen! Kom forresten på at jeg kan jo også nevne at hos jenter med varierende sykler, er det tiden mellom mens og EL som bruker å variere, mens tiden mellom EL og neste mens igjen skal være nokså stabil. Å dersom dette stemmer, så kan vi jo alltids håpe at EL'ene dine kommer tidligere enn de har pleid å gjøre?! Dere får ha dere med en gang du er ferdig med mens )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå