liffia Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Var hos legen i dag, og det var litt eggehvite i urinen, de skulle dyrke den og så blir jeg kalt inn til ny prøve om nødvendig. Er det noen som har erfaring m dette, hva kan konsekvensen være? Jeg er forøvrig i fin form, ikke veldig hoven, blodtrykket er fint. Jeg så på skjemaet mitt fra forrige svangerskap, og på urinprøve"feltet" der så stod det flere ganger L og L++, vet noen hva det betyr? Som kommentar stod det også "uricult",betyr det dyrking? I så fall så gikk det helt fint forrige gang, det var ikke noe tema til tross for disse kommentarene på skjema, og etter hvert utover på de neste kontrollene så står det - igjen, og alt var normalt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 L betyr Leukocytter. Forhøydede antall leukocytter i urinen er en av symptomene på urinveisinfeksjon. Uricult betyr at urinen er sent til dyrkning. Når det gjelder eggehvite i urinen vet jeg ingen ting om dette
Erisa* Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Eggehvite = protein. Det kan skyldes urinveisinfeksjon, forurensing, eller hvis det er mye: muligens svangerskapsforgiftning (men det er jo sjelden). Mest sannsynlig er gjerne en av de to første. Men det er viktig å sjekke! Forurensing kan f.eks være utflod eller sæd, hvis du nettopp har hatt sex. Siden du ikke har ødemer og har normalt blodtrykk, kan du sannsynligvis se bort fra svangerskapsforgifning. Så du får bare vente og se om de får dyrket frem noen bakterier, i så fall får du antibiotika mot det:) L er leukocytter, ja, eller hvite blodlegemer. Det er typisk å få ved urinveisinfeksjon. Ganske så vanlig når man er gravid.
2008 og 2011 mamma Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Akkurat dette opplevde jeg også da jeg var på 2.kontroll (i uke 9). Legen sa jeg hadde spor av protein i urinen, men at det var så lite at jeg skulle ikke henge meg opp i dette siden jeg verken hadde ødemer eller et unormalt blodtrykk. Og idag var jeg på ny kontroll, da fant de ingenting!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fikk en pluss på hvite i urinen sist kontroll De dyrket prøven men det var ingen ting. Bare litt frurensning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå