Gå til innhold

Hva er din dilla og hvilket kjønn venter dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

i mitt første svangerskap hadde jeg dilla på oste-popp! til gru og skrekk av samboeren min:P da var de jente.

Å nå MÅ jeg bare ha kinder-egg, og denne gang er det en liten gutt:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

1gang var det frosne bringebær grønnsakssuppe og sjokolade når jeg var lengre ut i svangerskapet.

nå har jeg ikke noe, men har veldig lyst på grønnsakssuppe igjen selv om jeg spiste det for 2dager siden:) hehe får se hva dilla blir denne gang om det blir noe. er bare 6+2 i dag

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er bare 3+4, men har vært gravid to ganger før som resulterte i aborter begge to. Men da hadde jeg dilla på fenalår! fra første stund. men jeg kunne jo ikke spise det. man skal jo ikke spise spekemat som gravid:S andre gangen var fersk rugbrød. Jobba i kassa på rema så ble nesten sinnsyk da jeg så folk kjøpe rugbrød :S hehe:p Er spent på om jeg blir dårlig og får noen dilla denne gangen.. håper bare alt går bra så er jeg fornøyd. Men var mye, veldig myen kvalm sist og spydde mye.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I mitt første svangerskap hadde jeg dilla på flattbrødet til svigermor,matjordlukten(jeg var fast inventar på plantasjen en stund) og sølvløk :o ble forvist til sofan når jeg hadde mine runder men sølvløken:p da fikk jeg jente og nå skal jeg ha en gutt men har ikke hatt noen dilla ennå og er i uke 38+2 :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Haha, jeg blir så flau av min dille! Men egentlig så er det en dille som alltid har vært der, men som har blitt kraftig forsterket nå i svangerskapet.

Jeg elsker å lukte på skumgummi! Spesielt ubrukte vaskesvamper! Ahhh. Så nå går jeg rundt med vaskesvamp i lomma som jeg kan ta fram i smug :P

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Annonse

Med første hadde jeg dilla på skoleboller og sjokolademelk. Med andre var det appelsiner, makrell i tomat og Kefir. Fikk jente begge gangene. :)

 

Denne gangen er det appelsiner og vann det går i. Vet ikke kjønnet enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Makrell i tomat, isbiter, eksos/kjellerlukt/parkeringskjellelukt (!!!) i mine 2 første svangerskap :) Nå er det forskjellige ting flere ganger for dagen, men lakris frister ofte ;) Vet ikke hva jeg venter..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Med 1 mann levede jeg på rigsret og jordbær. Det ble gutt. Er 11 uger med nr 2 nå. Vet ikke hva d blir, men elsker appelsin,druer,drikkeyougurt med kirsebærsmak, melkesjokolade, knekkebrød med skinkeost. Hater pepsi max!! Som j drak 3 liter av hver dag før.

Lenke til kommentar

Jeg er nå 10+3 og har virkelig fått smaken på mandarin:)

 

Med nr.1 så hadde jeg ikke noe dilla, eller jeg var veldig glad i knekkebrød med hvitost på, men tror det i hovedsak var fordi det stilnet kvalmen,fikk da jente. Med nr.2 så var jeg hekta på troika sjokolade, måtte helst ha en hver dag for å overleve:) da også fikk jeg jente..

Nå er jeg gravid med nr.3 og som jeg skriver øverst så har jeg virkelig fått smaken på mandarin, men vi vet ikke hva som skjuler seg inni der enda;)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Sjokolademelk har vært gjengangeren hos meg. I alle mine tre svangerskap. Har ei jente og en gutt. Nå er jeg bare 12 uker på vei, så jeg vet ikke om det er gutt eller jente denne gangen, men jeg tror jente.

 

Med gutten hadde jeg lyst på kjøtt, masse kjøtt, tunge proteiner.

 

Men jenta gikk det i frukt og sjokolade.

Lenke til kommentar

Lukten av gamle fuktige kjellere, parkeringshus, nye bildekk og eksos og "arbeidslukter" mmmm...får vann i munnen bare jeg tenker på det. Kunne tatt en fluktstol inn i nærmeste parkeringshus, satt meg til og bare sniffet og sniffet og sniffet. Hadde det samme i mine to forrige svangerskap, og fikk da jente og gutt. Nå elsker jeg smaken og konsistensen av sprø, rød paprika, reddiker og crispisalat. Føler meg unektelig litt tullete! Vet ikke enda hva jeg får denne gangen, men har en følelse på at det blir en jente.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg har hele veien hatt lyst på surt og salt. Jeg venter en gutt :) Noe av det jeg har hatt dilla på opp igjennom dette svangerskapet er: "Smak" cherry tomater, saltstenger, grønne epler, nektariner, salt lakris. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nr 1 Jente: Hadde dilla på sprøstekt løk. Likte ikke løk i hele tatt før jeg ble gravid. 

Nr 2 Gutt: Hadde virkelig totalt dilla på Bacon pølse i brød.

Nr 3 Jente: Hadde egentlig ikke dilla på noe spesielt dette svangerskapet.

Nr 4: Vet ikke enda  Fått smaken på Fanta som jeg aldri har jeg aldri likt før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Med jentene var det frukt og siste godteri. Denne gangen er det gutt og elsker alt som er surt😊 tanken på sjokolade gjør meg kvalm. Elsker det vanligvis!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Første svangerskap hadde jeg virkelig dilla på sennep, og sitron fikk gutt.

Neste svangerskap hadde jeg dilla på steikt sopp, fikk gutt.

Tredje svangerskap hadde jeg dilla på berlinerboller og saftis, fikk gutt.

I alle svangerskapene har jeg hatt en intens dragning mot smørbrød, og spesielt rekesmørbrød.
Jeg liker ikke reker.

Lenke til kommentar

Første gaviditet. 8 uke. Lagt merke til at jeg har blitt ekstremt sulten! Før brydde jeg meg ikke så mye om mat og når fantaserer jeg om hva jeg skal spise neste måltid/neste dag! Er det mulig? Blitt veldig fysen på all usunn mat (noe jeg vanligvis før aldri har vært særlig fan av..) Burger, pølse, godteri.. Også har jeg veldig lyst på melk! og jeg har vel ikke drukket melk siden vi fikk det med skolematen på barneskolen. Jeg hater å drikke ren melk... I følge den kinesiske kalenderen skal jeg få gutt

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har/hadde dilla på sjokolade litago og venter en jente :) er 5mnd på vei nå å har ikke noe jeg mååå ha lenger

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I sist svangerskap ventet jeg tvillinger, gutter. Drakk et par liter melk hver dag. Han melk. Jeg har alltid hatet melk!

Har kjøpt 6 liter i dag...for å være på den sikre siden.

 

Nå blir jeg våt i munnen av biffkjøtt. Bare tanken gjør meg sprø!

Bare 3-5 uker på vei så aner ikke hva jeg får.

Men.....jeg kan ikke lage eller steke mat uten å brekke meg!

Samboeren står på kjøkkenet i skrivende stund med biff og asparges (som jeg aldri har likt..) i panna.

Håper han ikke er så sulten for jeg har ikke tenkt å dele :P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk og lov så er mye av dillan borte. Ble jo bare mer dårlig av det!

Jeg tvang i meg en bit av alt. Følte meg grønn noen dager, men det hjalp. ...eller gikk over da. Ikke sikkert at det hadde noe å si..Men er ikke fan av å ha sug etter noe. Det bare surrer med hue!

Sist svangerskap var det melk... Og jeg var rett og slett gal!

Sto en kveld å truet med å kutte meg opp med kniv om mannen ikke dro å kjøpte mer melk. Til mitt forsvar, om det går ann, så sto han der å drakk rett av kartongen og tok siste rest.

Jeg knakk jo sammen etter at han spant ut av gårdsplassen midt på natta.

Fy så gal jeg var...

Har bedt om unnskyldning noen ganger ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...