prins 07, prins 10 Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hva er galt når alt lyset i leiligheten "dimmes". Har sikringskap med gamle sikringer. Er det farlig med tanke på brann? Sånn at det elektriske bør sjekkes med en gang? Lurer fælt, for nå sitter jeg omtrent strømvakt om natta.
prins 07, prins 10 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. oktober 2007 Oj, denne raser nedover... DYTT!
Mockanin Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er ikke elektriker. Har riktig nok gått elktro linja for maaaaaange år siden, men kom ikke lengre. Jeg ville ha ringt en elektriker og forhørt meg. Strøm er skummelt. Kanskje dere har overbelastet kursen deres? Ikke vet jeg. Skjer det noe om du skrur av noe, og har du mange "padder" på stikkontaktene (skjøteledninger) dine? Uansett, elektriker er tingen!!!
prins 07, prins 10 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2007 Padder overalt.... Det kryr av ledninger her, som selvfølgelig er mannen i huset sin skyld. Overbelasta kursen???? Skjønner nada! Ringer elektriker jeg:) Tusen takk for svar!
aNoNyMe_MeG Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har utdanningen, men jobber ikke som elektriker. Er det flere leiligheter som har felles sikringsskap? Om det er bare din leilighet bør om du ikke har peiling selv ringe en elektriker for å få en kontroll. Det kan tyde på en overbelastning eller at det er en mulig defekt på et aparat. Det kan føre til brann. Om det er spesielt på en kurs bør du sjekke alle kontakter, elektriske aparater tilkoblet denne kursen. Er det over hele huset lyset dimmes bør du få en sjekk på det elektriske med en gang. Jeg har selv opplevd brann i hus der det har vært slik i en periode før, og der pærene røyk ofte. Ikke for å skremme deg, det kan faktisk være farlig.
prins 07, prins 10 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2007 Uff, leter febrilsk på gule sider. Jeg er kjemperedd for brann! Dobbeltsjekker alt, alltid!
MammaTil2 Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Undersøk litt før du ringer, for elektrikeren kommer helt sikkert til å stille mange spørsmål. Hvilke rom er det lyset dimmes på? Står det noen elektriske apparater i på disse rommene? Hvis ja, trekk ut støpselet og se om lyset endrer seg. Fortsett til du har gått over alle rommene. Kanskje du finner feilen selv?
prins 07, prins 10 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 Lyset dimmes i hele leiligheten. Har ringt elektriker. For de som lurer fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha elektriker med en gang, det var nemlig sånne ting det ble brann av. Takk igjen for svar alle sammen:)
aNoNyMe_MeG Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Så bra at de tok det med en gang. Skummelt det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå