pandabjørn Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Sander begynte i barnehagen 1 okt, han har 60% plass der...og i dag fikk jeg full kontantstøtte er dette riktig at den første mnd i barnehagen får man 100% kontantstøtte og neste mnd får man 40% om man har 60% plass???
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det stemmer at du får 100% første mnd, men jeg tror ikke du får så mye som 40% når han har så stor plass som 60%. Vet det var veldig lite man fikk når de har delt plass, men husker ikke eksakt. Kanskje du kan finne det på NAV sine nettsider?
pandabjørn Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2007 oki takk for svar......ser at jeg får 661,- pr mnd siden han er i barnehagen 3 hele dager.....
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Når ble Sander 1 år da? Du får jo kontantstøtte fra den mnd han fyller 1 år, så om han ble 1 år i løpet av oktober og han begynte med 60% i bhg fra 1.okt, så skal du ikke ha 100% for oktober! I alle fall fikk ikke jeg det... Jenta mi ble 1 år i juli, og begynte 60% i bhg 1.juli. Så vi fikk 661kr fra første utbetaling. Så, S@ander og Linnea, du bør nok ta kontakt med NAV og betale tilbake det du har fått for mye, du er selv ansvarlig for at utbetalingene er riktig. Er det flere som har erfaring fra dette? Om det er er sånn at jeg tar feil vil jeg gjerne vite det, da skal jeg klage til mitt NAV-kontor slik at jeg får tilbakebetalt for den første mnd!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Nei, jeg skrev feil til deg! kontantstøtte får man fra den første mnd etter at barnet har blitt 1 år! "Kontantstøtte ytes fra og med kalendermåneden etter at rett til kontantstøtte inntrer, til og med den kalendermåned rett til kontantstøtte faller bort. " Dette står inne på rikstrygdeverket!
pandabjørn Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 AurorasMamma m/ bølle i magen! Nå begynte jeg virkelig å lure her assa hehe at jeg måtte ta kontakt med nav pga jeg har fått for mye kontantstøtte.. Sander ble 1 år 29 mars og han begynte i barnehagen 1 okt så jeg har alt på mitt rene her )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå