Gå til innhold

Når ble DU klar for nr 2 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt vondt i magen.

Mensen min er ikke kommet og jeg er så nervøs for å noen er i magen min nå. Føler meg slet ikke parat til en til nå. Vil gerne ha en til, men ikke NÅ!

Hvordan er det med dere, var dere klar for nr 2 da dere ble gravide eller kom det litt etter litt?

(Har ikke teste, så kan være TR bare er sein. Håper, håper håper!!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid før jeg ble klar;-) Men hadde jo faktisk 9 mnd å forberede meg på. Nesten 3 år mellom mine to.

Lykke til, håper du får det svaret du ønsker.

Skrevet

Det er jo akkurat det. En har 9 mdr til forberedelse, så ting går jo bra. Og det vil da og være fantastisk med en lille ny en. Men var ikke planen.

Har fremdeles vondt i magen av tanken, men begynder å bli klar for å teste.

Hi

Skrevet

Klarte jeg det, så klarer du det. Jeg ble gravid på verst tenkelige tidspunkt; 6 uker før bryllupet og 4 dager etter jeg mistet jobben testet jeg positivt. Null i inntekt, stort bryllup foran og som ikke de var nok, så var toromsen på 55 kvm altfor liten for en familie som skulle økes til 4.

Men da sjokket ga seg, et rekkehus som var dobbelt så stort kjøpt og bryllupet var overstått så begynte vi å glede oss voldsomt til lille skulle komme. Nå blir lillegutten snart 2 år og jeg ville aldri vært han foruten selv om jeg holdt på å svime av da krysset kom frem:-)

Atter en gang, lykke til. Uansett hva som skjer, så klarer du det!

Skrevet

Rakk aldri og forberede meg noe jeg da, fant ut da førstemann var nesten fem mnd at jeg skulle ha en til fjorten dager etter ett års dagen til førstemann :o)

Men som nevnt her før, du har jo noen mnd på og forberede deg og.

Går nok kjempe fint skal du se, ønsker deg masse lykke til :o)

Skrevet

babyen i magen min er like planlagt som snuppa... syns 2 år er en perfekt alders forskjell... eg har vært klar lenge da...

Skrevet

Jeg var klar etter bare noen mnd jeg :) Så nå venter vi nr 2 om ca 1 mnd og eldstemann er i dag 13,5 mnd :)

Skrevet

Hehe, var klar allerede da vi lå på sykehuset jeg, kanskje like greit jeg ikke har noen å lage barn med for tiden ;) Og jeg som aldri har likt unger noe særlig, nå vibrerer eggstokkene hver gang jeg ser en liten baby (snuppa er nå 1,5 år). Litt tidlig å vurdere donor kanskje...

Skrevet

Jeg ble klar for å prøve på nr to når nr en var 9mnd gammel! Hadde ikke trodd vi skulle være klare så tidlig, men det var vi altså. Tok noen måneder med prøving, men om en mnd blir snupp storesøster, litt over 19mnd gammel! OG jeg gleder meg=)

Skrevet

jeg ble gravid FØR jeg var klar :-) Hadde en sønn som ikke var mer enn 14 mnd. da jeg ble gravid igjen, og vi hadde hatt et vanskelig og slitsomt år pga tøff start for babyen. Vi ble ganske fortvilet. Nå er jeg 25 uker på vei med lillesøster, og vi gleder oss :-) Men det tok meg en tre måneders tid komme over det verste sjokket.

Skrevet

Jeg var klar for nr to da førstemann var ti mnd... men vi har fortsatt ikke fått det til....... Han er 20 mnd nå, så nå håper jeg veldig på at det snart klaffer...

Skrevet

Vi prøvde, og fikk det til på første forsøk når gutten vår var 13 mnd. Hadde ikke trodd det skulle være så enkelt igjen, men det var det. Så nå blir det litt under to år mellom gutta våre :-)

Nr 2 kommer i januar, og nr en blir 2 år i mars.

Skrevet

BLE klar? Blir klar er vel det riktige for min del. Og det kan jeg ikke svare på, det blir i alle fall en god stund til...

Skrevet

Hei,

Hi her.

Jeg har testet. Og jeg er gravid!!!!

Har ikke vondt i magen mer og er begyndt at glede meg. Pappaen går rundt og er pavestolt.

Tenk å lillegutt ska bli storebror.

Vi har ikke helt fattet det ennå, men det har vi jo 9 mdr til.

Skrevet

Jeg ble mentalt klar for nr to da jeg var på vei med henne..... Ble uplanlagt gravid da førstemann var 9 mndr gammel og ble helt fra meg da testen viste at jeg var gravid igjen. Gråt og gråt og gråt og gråt - helt til det gikk opp for meg at det kommer til å gå helt fint - vi skulle jo ha et barn til - og da får det våge seg at det skjer "før tida". Så her var nr 2 veldig uventet - men veldig velkommen. Nå er vesla snart 2 mndr og det går helt fint. Slitsomt ja, men man venner seg til det. Har hørt så mange flotte eksempler på at to tette er helt supert - slitsomt i begynnelsen ja - men så blir alt mye lettere. Barna får stor glede av hverandre og du blir jo også ferdig med bleier og styr kjappere. Enklere logistikk også.

Lykke til - uansett hvordan det går så går det seg til!

Skrevet

fordel å lese tråden helt ned før man svarer ja...

Ser at du har testet positivt, gratulerer! Ser også at du gleder deg over nyheten og det er bra!

Lykke til i graviditeten!

Skrevet

Gratulerer!

Vi begynte å prøve da vesla var 8 mnd, men da jeg ikke ble gravid på første el tenkte vi at vi skulle vente litt til likevel. Hrmf..... måneden etter ble lille unnfanget. Da sjokket hadde lagt seg var vi bare glade, vi ville ha to tette i utgangspunktet. 18 mnd mellom jentene mine, så langt er det helt perfekt med ei på snart 2 år og ei på 5,5 mnd.

Skrevet

Knerten er 15 måneder og jeg er IKKE klar, men hadde jeg blitt gravid nå, så hadde jeg jo blitt glad uansett. Du har 9 mnd på deg og selv om jeg ikke har 2 ennå, så mistenker jeg at den andre er minst like god og nusselig som dne første :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...