Tulletutta Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Eg tar nyere historie på nki, for å jobbe meg fram mot å få studiekompetanse. Lurer litt på om eg kommer til å klare det når den lille kommer. Noen andre som kanskje kan dele erfaringer med dette.
Serial mom Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Har ikke barn fra før av,så har ingen erfaringer å dele,men jeg skal også studere litt. Har bare litt igjen av utdannelsen min,så tenkte få gjort unna litt av det gjenstående sånn etterhvert,dersom baby og formen tillater det! Tenkte å melde meg opp til noen skriftlige eksamener og begynne på hovedoppgaven,men stresser ikke,tar det som det kommer. Er nok greit å ikke ha altfor mange planer for permisjonstida,man blir bare skuffet over seg selv om man ender med å ikke få gjort noe av det man hadde tenkt. Mesteparten av tida går nok med til å bli trygg på mammarollen,trille turer,stelle litt hjemme og trene for å komme iform igjen. Duger for meg! Om du velger deg ut ett fag,så går det helt sikkert greit å få tatt det iløpet av det året du går hjemme med babyen. Er vel eksamen i mai,så da har du nok kommet inn i en god rutine med både baby og lesing,så det går helt sikkert fint! Lykke til!
Fløffy Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Skal ikke studere, men jobbe 30%. Tror du klarer NKI studier helt fint, og jeg ville IKKE fått panikk hvis du ikke får lest noe de første månedene... Etter hvert kommer rutinen og det kan være du trenger å bruke hjernen til mer enn å telle grøtskjeer og sånt...
Tulletutta Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2007 er jo kjekt å høre, he he. har nettopp blitt ferdig med studieenhet 1 så då har eg 3 innsendinger igjen så då kan eg ta det med ro dei første mnd med babyen, det var det som var planen min. håper på å kanskje bli ferdig til mars april så kan eg bruke resten av tiden til å forberde meg til eksamen. syns det kunne være lurt å ikkje bite over for mykje med ein gang..
En liten og snart en til Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har ingen erfaring med dette, men skal studere i permisjonstida. Går sise året på lærerskolen og har planer om å bli ferdig i år. Hadde kjempeflaks, ingen eksamen til jul. Ellers er jeg så heldig at fagseksjonen er veldig fleksible og behjelpelige slik at jeg skal kunne fullføre. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå ann å studere samtidig som man har en liten en. Jobbet 100% i fjor ved siden av fullstudium, og det gikk det også...
jajajajaj Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 godt å høre at flere har planene i orden! holder på med videreutdanning. Har en gutt på 2 1/2 år fra før. tror det skal gå bra med en dag på skolen i uka. pappaen skal være hjemme i perm den dagen jeg går på skolen. ser det kan bli travelt, men tror det blir godt å holde hjernen i trim mens jeg går hjemme. savnet det litt sist perm.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fant ut at jeg var gravid i sluttspurten av mastergraden min, og jeg kunne ikke gå rett ut i relevant jobb med det samme. Jeg tenker å ta noen fag for å holde ved like det faglige, og sitte hjemme og lese mens gutten er kobla til puppen..hehe. Er redd for å "miste" det faglige egentlig...Noen som føler det samme?
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har tenkt til det. Jeg er en rastløs sjel, og selv om jeg skjønner at mye av tiden kommer til å gå til baby, så tror jeg det er viktig å ha noe å koble av med i stille stunder. Er litt redd for at det fort blir å glane i den pokkers tv-boksen, så for å unngå det vil jeg lese noe ved siden av. Sambo har lovet å avlaste, så jeg kanskje kan få en time hver kveld eller så, og jeg gleder meg masse.. Vet ikke helt hva det blir enda, sannsynligvis noe innen helse/omsorg da jeg jobber innen det til vanlig.. Men jeg kan dessverre ikke dele noen erfaringer rundt dette, i og med at jeg ikke har begynt enda. Men man klarer det nok hvis man har mennesker som støtter en, rundt seg.. Men jeg tror også det er viktig at man er åpen for å legge det på hyllen dersom det blir et evinnelig slit - det er ikke vits i å ødelegge seg selv på det, og den første tiden skal man jo kose seg masse med babyen..det er viktig både for mor og barn.. Men igjen; klarer man å balansere det så går det nok fint skal du se LYkke til!
Sigurd&Solveig Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg hadde planer om å studere sist jeg var hjemme med baby. Men jeg fikk så mange negative kommentarer på det at jeg faktisk droppet det. Det har jeg angret på siden! Denne gangen starter jeg opp på deltidsstudie i Markedsøkonomi på BI samtidig som jeg går ut i permisjon. Planen er å ta 3 eksamener allerede til våren. Det er i veldig stor grad snakk om "lesefag" første semester. Men: greier jeg det ikke så er det ikke krise! Da tar jeg dem bare senere. Jeg gjør dette fordi jeg har et behov for å føle med aktiv i hodet mens jeg er hjemme;-). Du taper jo ingeting på å prøve, men kanskje du slik som meg angrer hvis du ikke gjør det?
Tulletutta Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2007 Trur nok eg hadde angret viss eg ikkje prøvde i det minste. Har så lyst til å bli vernepleier så skal eg bli det så må eg jobbe mot det, og dette er jo ett skritt i den retningen selv om eg syns desse allmenn fagene er kjedelige.. må jo ha dei for å kunne studere seinere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå