Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulle på 12 dager. Ammingen er godt i gang og jeg har masse melk. Problemet er bare at hun sovner hele tiden mens hun spiser og blir jo da aldri ferdig med å spise. Kan bruke opp til 1.5 time på å bli mett. Jeg har lys på om natten under amming, "klyper" henne i kinn, stryker langs ryggraden, tar henne vekk fra puppen når hun slutter å suge etter 5 min osv. Er det noen som har noen gode råd for å få henne til å holde seg våken lenge nok til å få i seg det hun trenger?

Hun er forreasten lys våken når jeg begynner ammingen. Griner med en gang hun våkner og er kjempesulten. Håper på mange svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det i begynnelsen! Den første tiden var han ved puppen hele dagen, og de sovner og blir liggende der, og skal ha mat hele tiden! Det blir bedre etter hvert. Hvis du blir utålmodig av å sitte med henne hele tiden så kan du kjøpe en slynge som hun kan ligge opp i og die mens du gjør andre ting.

Skrevet

Sånn er det i starten - helt vanlig! Om du lar hun spise det hun vil, så lenge du klarer å holde henne våken, så vil det etterhvert gå seg til. Har egentlig ingen gode råd, andre enn de du nevner selv. Det er bare sånn det er.

Og gratulerer med nurket, og med masse melk!!!

Skrevet

Hadde det helt likt!!! Nå er hun tre uker og bruker 20 minutter.... Jeg ble helt paff, for jeg hadde satt av 2 timer til amming :-) De får nok mat sa HS til meg, så lenge hun tisser og bæsjer litt innimellom, så er alt helt normalt!!! Bruk ammehjelpen på nett, den siden er helt fantastisk og hjalp godt for en førstegangsfødende som ikke hadde helt kontroll!!!!

Lykke til, det går bra!!!

Klem

Skrevet

Takk for rådene selv om det ikke er noe hjelp i dem hehe. Er andregangsmamma, men hadde ikke dette problemet med førstemann. Er litt slitsomt for hun går ifra stille søvn til full grining. Kjedelig når en har en treåring i huset som våkner av det....

Skrevet

Massasje under føtter og i håndflaten stimulerer sugerefleksen. Poden min var slapp i starten pga gulsot. Holdt på sånn lenge! Og måtte massere hver gang, lenge! Men bruk tid og amm så ofte nurket vil. Det går seg til!

Skrevet

Min kunne også plutselig hyle til fra søvnen sin. Tror det var magen...

Skrevet

Må fortsette litt til :) Magevondten ble mildnet når han fikk litt melk til.

Skrevet

Det ser ut som jeg gjør det jeg kan, så da er det bare å ta tiden til hjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...