Gå til innhold

jeg er helt oppgitt over...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hysteriet rundt all maten vi ikke skal spise, vi skal ikke gjøre ditt ikke gjøre datt..hvordan levde de før i tiden da? vær dag leser jeg innlegg om salami eller annen mat...å en dag skulle vi ikke drikke brus eller ...hva er det da vi kan spise...som doktoren min sa ...spis me samvittihet bare i små mengder av gangen .. i mitt forrige svangerskap hadde jeg verken data eller internet...og da leste jeg ikke om farer om div mat eller hvordan jeg skulle være i svangerskapet...og i dag har jeg en datter på 4 år frisk å sunn...hun har ikke tatt noe skade av verken ene eller det andre...greit alkohol er helt forbudt det holder jeg meg langt langt unna...men over hysteriet greier jeg og spare meg for..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!!! Ahhh... Godt å se at det finnes folk her som ikke er overhysteriske!!! :)

Skrevet

jeg er enig med deg HI :)

alt for mange hysteriske jenter her inne !!!

det ene innlegget etter det andre om hva vi kan spise og ikke spise, og som et eks på dette "hjelp jeg har spist salami"

jaja så har du spist salami men ungen dør ikke av den grunn da!

og om kjøttet er medium stekt så er ikke det farlig heller, må ikke være godt stekt !

rart det ikke er flere som har svart på dette innlegget ??! for det må da være mere enn 3 stk som ikke er overhysteriske her eller er alle bim jentene det kanskje??

Skrevet

Såå enig!! Det ene etter det andre "HJELP hva kan jeg spise?" kjenner bare jeg tenker stakkars mennesker.. jeg vasker frukt og salat godt, men da har jeg da alltid gjort og holder meg unna alkohol. Resten er hysteri etter min mening.

Og som legen sa til meg "lev akkurat som du har gjort før!"

Skrevet

Enig med dere. :)

Jeg spiser ikke muggost, for det var det eneste legen min trekte frem at jeg ikke skulle spise, også vasker jeg frukt og grønt, er påpasselig med håndvaskingen, er måteholdende med koffein og drikker ikke alkohol.

Ellers så spiser jeg vel igrunn som før... :)

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig hva man får beskjed om fra helsepersonell. Min lege er veldig opptatt av at jeg ikke skal få i meg toxoplasmose-smitte. Har testa meg 3 ganger med blodprøve. Hun er også barnelege og har sett barn som har blitt smittet under svangerskapet. Det var visst ikke et pent syn... Så jeg har vært forsiktig, men føler meg ikke hysterisk.

Skrevet

Er så godt å se at det ikke bare er meg her inne som tenker slik!! :D

Jeg spiser ikke muggost, men det har jeg aldri likt, så det er ikke noe problem! ;)

Nei når alle leger og jordmødre sier det at man skal leve som normalt, (selvsagt uten alkohol da), så gjør jeg jammen det!! :)

Skrevet

enig med dere,ble litt deprimert av hele mat styret.

Men det er mye annet som er risikofylt også f.eks å gå ut vet aldri hva som skjer.

Så nå lurer jeg på om jeg går i hi som bjørnen ikke kommer ut før riene starter off nei vi må leve fordi om en er gravid.

Skrevet

Helt enig, og det er deilig å se at det er ihvertfall noen som mener det samme som meg...

Jeg spiser og drikker det jeg føler for,og det med god samvittighet...

(unntatt alkohol og røyk da selvfølgelig) :)

Har vært et par tråder her inne hvor man blir kjefta på når man sier dette....

Men men... Jeg skal nyte resten av svangerskapet mitt til det hele og fulle:)

Skrevet

IKKE enig, jeg begriper ikke at noen kan lene seg tilbake og si at "jeg driter i hva legen sier, jeg spiser salami likevel"! Jeg vil påstå at det både er uansvarlig og lite oppegående, tatt i betraktning at man dermed kan sette barnet sitt i en situasjon som i verste fall kan føre til hjerneskade eller abort. Jeg mener at har man et minimum av omløp så spiser man bare ikke det som KAN medføre smittefare av noe slag. Legen min ramset opp i fleng; rå fisk/raket og gravet fisk, sushi, rått kjøtt, spekemat, uvaskete grønnsaker/frukt, muggoster, sjekk ellers at melkeprodukter er pasteuriserte, pass deg for omgang med dyr- vaske hendene, utenlandsreiser er et faremoment osv.. hadde jeg ikke angst fra før så fikk jeg det ihvertfall da. Derfor søker jeg opp så mye info jeg kan om dette- for å være på den sikre siden. Tenk å få et barn m skader kun fordi du hadde så lyst på rå biff og mente rådene var "overhysteriske"!! Hadde vært tungt å leve med..

Og det er da virkelig ikke rart at jenter spør her inne om noen vet svar på om ting er farlig eller ikke- det er temmelig vondt å gå med en uro i magen for at man kanskje har skadet barnet sitt, ved en glipp.. Og dessverre er det nå en gang slik i Norge at gravide ikke er bortskjemt med informasjonssider hvor de kan søke medisinske svar til en hver tid- da er det jo bra at så mye allmennkompetanse er samlet på BiM. Jeg har fått mange svar og mye info her når jeg har trengt det. Så kan ikke dere som irriterer dere over slike innlegg bare hoppe over det som handler om mat i overskriften. Er ikke verre enn det!!!! Det kommer jo nye, førstegangsgravide inn på sidene hver dag, og selv om flere av dere "gamle" har vært inne på Matportalen mange ganger og vet alt som er farlig og ei, må da en stakkars nykommer få lov å spørre...

Skrevet

Du skriver; "ungen dør ikke av den grunn". det er jo akkurat det den ka"!!! Får du toxo-infisert salami i deg i første trimester så kan det i verste fall føre til abort. Er ikke det en tankevekker??

Skrevet

Dette høres som en ukompetent lege...

Ang før i tiden... Det var mange fler som mistet barn før i tiden, hvis noen lurte på det.

Ikke døm folk som velger å være på den sikre siden. Hvis dere kaller disse mødrene for hysteriske, så må dere tåle å høre at du driter i babyen i magen... Det blir noe av det samme.

Slutt å bry dere om hva andre gjør... Jeg tror de fleste har nok med sin egen graviditet?

*merker at jeg blir irritert*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...