Pimmini Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Skriver man: god jul og et godt nytt år? Eller god jul og ett godt nytt år? Altså et eller ett?? Vi blir ikke enige:)
Pimmini Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. oktober 2007 Ha-ha...så stavet jeg feil i overskriften.... Ja ja...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 et ett gjelder for kun ett eneste år på en måte...(ønsker jo ikke bare et godt år for KUN neste år..)
Pimmini Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 Så bra forklaring! Nå husker jeg det til neste år...! Tusen takk!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg ville skrevet: En God Jul og Ett Godt Nytt År
håper på fulltreff Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg ville ha skrevet God jul og godt nytt år. Skal du ha bestemt artikkel så blir det En god jul og et godt nytt år. -trur eg...
smilla76 Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 God Jul og Godt Nytt År. eller Jeg/vi ønsker deg/dere en (riktig) God Jul og et Godt Nytt År. el.l.
Mininni Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 En t i et. Som flere har skrevet: enten "God jul og godt nytt år" eller "Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år".
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Et, fordi det er en artikkel. Akkurat som du vil ønske noen "en fin dag", ikke " èn fin dag". Ett er tallord, og det er ikke det du mener her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå