Gå til innhold

Hvordan stavet det???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver man: god jul og et godt nytt år? Eller god jul og ett godt nytt år?

 

Altså et eller ett?? Vi blir ikke enige:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha-ha...så stavet jeg feil i overskriften.... Ja ja...

Skrevet

et

 

ett gjelder for kun ett eneste år på en måte...(ønsker jo ikke bare et godt år for KUN neste år..)

Skrevet

Så bra forklaring! Nå husker jeg det til neste år...! Tusen takk!

Skrevet

Jeg ville skrevet: En God Jul og Ett Godt Nytt År

 

 

Skrevet

Jeg ville ha skrevet God jul og godt nytt år. Skal du ha bestemt artikkel så blir det En god jul og et godt nytt år. -trur eg...

Skrevet

God Jul og Godt Nytt År.

 

eller

 

Jeg/vi ønsker deg/dere en (riktig) God Jul og et Godt Nytt År.

 

el.l.

Skrevet

En t i et. Som flere har skrevet: enten "God jul og godt nytt år" eller "Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år".

Skrevet

Et, fordi det er en artikkel. Akkurat som du vil ønske noen "en fin dag", ikke " èn fin dag". Ett er tallord, og det er ikke det du mener her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...