Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Spiser barnet ditt velidg godt om dagen? Ofte og mye? Gir du MME i tillegg til MM for å bedre søvnen? Spiser barnet mye på kvelden/ettermiddagen? Sover barnet mye på dagen også? Noen lure "triks" som du vet fungerer??
Anquor Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 jenta mi legg seg mellon 21 og 22 og søv fram til 06 då får ho mat og søv til ca 9-10 men om dagen søv ho berre ein halv time her og ein halv time der.. ho er berre 2 og ein halv måned (12 veker) så vi har ikkje så veldig faste rutiner om dagen, ho får mat når ho er svolten og søv når ho er trøtt.... men ho får MME og et godt om kvelden 150ml ++? vi legg ho våken så ho somnar av seg sjølv, så det kan ta ei lita stund før ho endeleg somnar, er berre inn å puttar i smokken, men når ho somnar så søv ho godt!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Pss på at ungen ikke sover mer enn 2-3 timer i slengen på dagen. Og ikke mer enn 2-3 gode lurer. Jeg passer på at ungen får masse mat på dagen. Avslutter gjerne med en mme flaske. Helt nyfødt tillater jeg to nattmåltid. Så ett. Og når ungen er 4-5 mnd forlanger jeg at den sover fra 23-6. Legger da ungen som er stappmett i vogna si. Våkner ingen gir jeg smokk og triller vogna helt til ungen sover igjen. Dette må jeg kanskje gjøre 2-3 ganger i 2-3 dager. Etter det sover ungen hele natta. Og resultat: En blid, opplagt og fornøyd unge. Har gjort dette med 3 barn. Funket fint på alle.
Divinity Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Barn er veldig forskjellige... Enkelte barn har større behov for mat hele døgnet enn andre. Jeg har et barn som sover mye, og jeg har en enorm melkeproduksjon. Hun har sovet natten gjennom siden hun var 3 uker. Får kun mm... Nå er hun 5mnd og sover fra 19 - 05 spiser litt og sover videre til 9-halv 10. På dagtid sover hun fra 11-12, 1-3 (noenganger til 4) og 5-6...
NyBaby2007 Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Min får mme. har egentlig gått helt av seg selv, men passer på at det ikke blir for lange lurer på dagen. han spiser også ca hver 3 time på dagen. På kvelden legger jeg han rett etter måltidet, akkurat som om maten holder lenger hvis han sovner med engang etterpå. han sover heller ikke sent på ettermiddagen. har aldrig latt vær å gi han mat hvis han er sulten selvfølgelig, men på natterstid har jeg prøvd med smokken først. han sover fra ca 19.00 til 06.00. Dette begynte han med da han var ca 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå