Audacious Angel Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Ser det skrives mye om barnevakt her i dag... og dere vet ikke hvor heldige dere er når dere har nettverk rundt dere som kan hjelpe til litt. Alle får lov til å velge akkurat det som passer for hver og en sin familie og har man ikke behov for barnevakt så har man ikke det. Jeg er en av de som ikke har brukt mye barnevakt jeg har to barn en jente på 2 år og en gutt på 7 uker. Mine foreldre bor 3 timer unna og er opptatt av min søsters to barn. Hans foreldre bor 10 min unna og vil gjerne, men det vil ikke jeg. Hun elsker sine besteforeldre og de elsker henne og hun har vært der flere ganger alene (vi er der hvertfall en gang i uka alle sammen) men de gangene hun er der er hun spinnvill og utrolig utslitt samtidig når hun kommer hjem. De propper henne full av saft og sukker og bestefaren girer henne opp hele tiden og klarer ikke å se at hun blir sliten. (Jeg må snakke til han når vi er der for hun kan begynne å sutre på fanget hans uten at han gir seg...) Hun har sovet der 4 ganger alene og jeg pøver å holde det på et minimum, men de vil jo så veldig gjerne. Ikke har vi vennepar vi kan benytte oss av heller og en onkel som er singel og lever livet er ikke akkurat barnevakt materialet. Dette ble langt og er ikke ment som noe krangglende innlegg som dere ternger å svare surt på. Alle tar de valgene de tar når det gjelder sine egne barn, noen trenger barnevakt andre ikke, og noen er ikke så heldige at de har muligheten der.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 "Alle tar de valgene de tar når det gjelder sine egne barn, noen trenger barnevakt andre ikke, og noen er ikke så heldige at de har muligheten der." Kunne ikke vært mer enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå