Gå til innhold

noen som kan svare??;P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt på hjernen å spise salami og fårepølse... men har ikke gjort det enda.. er det farlig?? for vil ikke spise noe som helst som kan ver farlig for barne mitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å spise med god samvittighet! :D

Skrevet

Spis i vei!

Skrevet

Salami og fårepølse er spekemat, og kan derfor inneholde toxoplasmose-smitte.

Men det betyr ikke at du ikke kan spise det - bare hiv noen pakker i fryseren i tre dager, så tar du livet av eventuelle toxo-parasitter. Og da kan du spise av hjertens lyst :-)

For mer informasjon om dette, se på www.matportalen.no - der ligger alle mattilsynets anbefalinger.

Skrevet

Så lenge det ikke er utenlandsk kan du nok trygt spise det. Speket mat er jo ikke varmebehandlet, så legen min anbefalte at jeg holdt meg unna "spennende" utenlandske spekepølser og skinker, eller sånne produkter som folk lager selv.

Skrevet

Du kan fryse pålegget i tre døgn før du spiser det. Da drepes evt. bakterier som måtte finnes (tror det er listeria el. e-colli det er snakk om...., men er ikke sikker.) Men det er jo veldig sjelden maten i Norge er infisert da. Ville også spist det så ferskt som mulig.

Skrevet

Bare til opplysning så blir ALL kjøtt som brukes til pålegg og spekemat FROSSET her i Norge! Ihvertfall fra de store matleverandørene!!

Så frysing er det ikke noe poeng i å gjøre! Det har vært flere her på BIM som har sendt mail til de på Gilde bla som har lagt ut svaret her! :)

Det er faktisk bare Roastbiff som er litt tvilsomt, men om man tar ei skive fra en nyåpnet pakke, så er det heller ikke noe problem! :)

Så spis det åplegget med gooood samvittighet!! :)

Skrevet

HJELP! jeg spiste fårepølse og salami igår.....

Skrevet

Da jeg gikk med minste mann som snart er 11 mnd,fikk jeg beskjed av jordmor og holde meg uanna spekemat. Hun sa også hadde det vært henne,hadde hun ikke spist det om det hadde vært fryst. Så jeg spiste ikke spekemat,det er jo bare 9 mnd det dreier seg om,så en må da klare det.

Dette er hva jeg fikk vite,så får du selv bestemme hva du ønsker å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...